Waarom biedt de kapper "Wassen en knippen"?

Was laatst bij de herenkapper, en zag dat hij "Wassen en Knippen" aanbiedt.

Nu kan ik me dat bij de dames nog wel voorstellen... maar waarom zou je bij een man het haar wassen, als je het vervolgens toch afknipt?

Toegevoegd na 3 uur:
Als ik de eerste antwoorden lees....dan betaal je dus om het werk van de kapper makkelijker te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er raar aan?
Niet elke man wil met een kaal hoofd rondlopen.
Misschien wou diegene gewoon de puntjes eraf knippen.

Het beste antwoord

Net na het wassen en drogen is haar stroever en dus beter te hanteren bij het knippen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat is handig als je geen tijd had om te wassen of een keer geen zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het hygienischer is voor de kapper, maar vooral dat het voor hem makkelijker te knippen is.

Bij mij wordt het haar gewassen na de knip beurt ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat haar waar gel of haarvet in zit niet goed te knippen is
ook erg vuil haar is niet prettig voor de kapper
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt maar bij de meeste mannen kappers is wassen toch een optie.
Bij mijn kapster staat de spreuk: Onze kam en schaar gaan het best door pas gewassen haar. Vandaar misschien?

Toegevoegd na 4 uur:
Nee,je doet niets om het de kapper makkelijk te maken. Je moet gewoon met gewassen haren naar de kapper gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat als mijn vrouw mij thuis knipt ,ook altijd mijn haren even nat maakt.
Dit knipt gewoon beter zegt ze.
Haar is stroef dus de schaar gaat er beter doorheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor de hygiene lijkt me, niet zo fris als je vies haar moet behandelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met nat haar gaat het knippen wat makkelijker en is dan makkelijk bij elkaar te houden met droog haar gaat het idd stroef en dan kan je het niet zo goed vasthouden allemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige kappers is dat al verplicht ook bij mannen
Zal deels met hygiene te maken hebben maar nat haar knipt voor een kapper ook makkelijker