wat is het verschil tussen tuniek, shirt, longshirt of blouse?

ik bestel mijn kleren graag bij postorder bedrijven. maar ik zie bij de omschrijving de bomen door het bos niet meer.

soms denk ik: een tuniek is iets dat je over je hoofd aantrekt. maar dan zie ik weer een tuniek die aan de voorkant volledig open is. voor MIJ zou dat een blouse zijn.
een andere keer zie ik iets waarvan ik (door het model) denk; dat MOET wel haast een tuniek zijn. maar dan is het volgens het postorderboek toch een gewoon shirt of een longshirt.

wie kan mij de verschillen uitleggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goeie vraag! Vooral het verschil tussen tuniek en blouse is mij ook niet altijd duidelijk;-)
Antoni
10 jaar geleden
Misschien is dat verschil, als het al bestaat, voor de opstellers van de teksten op die websites ook niet altijd duidelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die termen gebruiken ze inderdaad door elkaar en dat maakt het zo verwarrend. Amadea heeft in haar antwoord goed verwoord hoe het zit.

Antwoorden (1)

Een blouse heeft een kraag. Een shirt heeft een ronde hals of V-hals, maar geen kraag.
Een longshirt is een extra lang shirt. Een tuniek is een shirt of een blouse die ruim valt, waardoor je er een hemdje of t-shirt onder kan/moet dragen.

Toegevoegd na 19 minuten:
Het verschil tussen een longshirt en een tuniek is bovendien dat een longshirt uit één recht stuk stof bestaat, terwijl de tuniek door scheiding van elastiek of tunnelkoord een boven- en ondergedeelte heeft. Bij een longshirt kan je dat creëren door er een riem om te dragen.
Amadea