Hoe vaak moet je een haar uittrekken voordat het nooit meer terug groeit?

Of zijn er andere trucjes die je kan gebruiken om ervoor te zorgen dat die paar haartjes op de verkeerde plaats niet meer terug komen? (zonder dure laser technieken bedoel ik)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
23.9K

Het beste antwoord

Dat gaat helaas niet zonder dure laser technieken. Ook na het geregeld uittrekken van een haar, blijft het zakje waar de haar inzit zitten en groeit de haar gewoon weer aan. Alleen als je de haar uit de wortel trekt komt deze met het puntje weer terug, dus het begin van de haar, en dus voel je geen stoepels. Want als je het haartje afscheerd dan breek je het haartje doormidden als het ware, en is het haartje ook hard. Maar je moet echt wat meer doen dan alleen uittrekken wil het haartje niet meer terugkomen. Haarzakjes dichtlaseren bijvoorbeeld maar daar betaal je dus wel wat voor. Als je echt extreme haargroei hebt bv in het gezicht, dan kan je verzekering dit wel vergoeden. Ligt aan je pakket.

Toegevoegd na 11 uur:
Hier een plaatje van een ingegroeide haar, vooral na wrijving en scheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Harsen, is een goeie manier om haartjes te verwijderen voor een lange periode!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is eigenlijk heel raar maar die drie haren op je kin kun je 20 jaar uittrekken en ze blijven terugkomen met z'n drieen.
Dus in antwoord op je vraag, helaas, zonder inderdaad aanvullende behandeling blijven haren terugkomen.
'
Wat me wel ooit is opgevallen en daarom ook dit antwoord: Bij mannen zie je soms "rare" kale vlakken op hun scheenbenen en dat zijn precies de plekken waar hun broek tijden het lopen langs hun benen schuurt.

Blijkbaar is heel veel langsschuren wel een mogelijkheid om haren te doen verdwijnen, want er zitten ook geen stoppels of zo.

Hoe je dat toepast op op een paar "foute" haren weet ik ook niet maar het heeft me wel beziggehouden.
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt anatomisch niet wat je zegt. Kijk maar eens van heel dichtbij. Je ziet wel degelijk haartjes, maar deze krijgen de mogelijkheid niet om door te groeien. Met wrijven verwijder je geen haar uit een haarzakje. De haar verdwijnt echt niet. Stel die man draagt een lange tijd geen broek, groeit de haar gewoon weer verder. Wrijving is trouwens heel slecht, vooral bij mannenharen, omdat deze vaak krullend zijn. Komt een haartje omhoog door de huid, en ontstaat er wrijving dan komt het vaak voor dat de haar in de huid gaat groeien en zo ontstaan ontstekingen met als gevolg een fistel. Vooral vrachtwagenchauffeurs hebben hier last van. Zitten, wrijving. Dus nee wrijving is niet goed en laat de haren niet verdwijnen.
Uit trekken helpt niet. Waxen helpt niet. Laser hept maar is duur.

Deze creme zou vrijwel gelijke effecten moeten hebben als laseren, en is wel betaalbaar:
http://www.naturalwellbeing.com/products/hair-growth-inhibitor-spray

Waar je hem in Nederland krijgt weet ik zo niet.

Toegevoegd na 55 seconden:
HIer: http://www.accense.nl/index.php/cPath/7_147