Welk kapsel past goed bij een 'vierkant' hoofd?

Mijn (onbewerkte!) gezicht staat in de bijlage; mijn expressie komt overeen met de situatie (ik had een gipsmasker gemaakt wat ik een uur op moest houden, op deze foto is dit masker net verwijdert). Het is de beste foto die ik heb :)

Mijn haar is dik, blond en heeft neiging tot slag. Het komt nu tot net onder mijn nek. Ik heb de voorkeur om mijn kaaklijn zichtbaar te hebben, liever geen pony en het liefst ook een kapsel dat niet veel voorkomt.

Ook belangrijk is dat ik student creatieve therapie ben, en om die reden (in theorie) mijn expressie goed zichtbaar moet zijn.

Ik ben in mijn 18 jaar twee keer bij de kapper geweest... Er zitten veel creatieve mensen op deze site, vandaar dat ik de vraag hier stel ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Al eens aan a-symetrisch gedacht?
De kant van je gezicht die je zelf het prettigst vind, daar laat je het kort knippen en dat loopt aan de achterkant door naar lang aan de andere kant van je gezicht,
waar het dan in lagen geknipt wordt.

Daarmee hou je de mogelijkheden van dik haar met een slag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij een hoekig gezicht past een boblijn het beste.
Kort tot aan je kaken en dan in laagjes zodat je krullen mooi uitkomen. Met een zijschijding krijg je een heel zacht en klassiek gezicht. Lijkt mij jou heel mooi staan.

Persoonlijk vind ik het kapsel van Marilyn Monroe ook heel mooi. Omdat jij slag in je haren hebt, zou dat heel goed kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken jouw type. Ik denk dat je alleen je uiterlijk goed moet verzorgen en dat het verder niet zoveel uitmaakt. Je hebt genoeg expressie van jezelf en je hoeft geen zaken te benadrukken, zeker geen wulpsheid. Ik zou het alleen niet te lang laten knippen.