Kun je rijstwater ook gebruiken om je haar mee te wassen?

Ik las op internet dat je gezicht erg zacht wordt van rijstwater.
Nu vraag ik me af of dit hetzelfde effect heeft op je haren. Heeft iemand enig idee?

Rijstwater krijg je trouwens door rijst in water te weken.*

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Nooit gehoord maar je kunt het proberen he..
Hmm.. Voor het gezicht ga ik ook eens proberen se ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me niet omdat je haar dingen vasthoud en je gezicht niet, ik denk dat er iets van rijste"meel" achterblijft in je haar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt je haar wassen met rijstwater.
het schijnt er zelfs heel erg goed voor te zijn.
in bepaalde dorpen en steden is china wassen de vrouwen hun haar nog steeds met rijstwater.
deze vrouwen staan vermeld in het guinness book of records met het langste en mooiste haar ter wereld dus ik geloof niet dat het slecht voor je haar zal zijn ;)
ook schijnt het te werken tegen haaruitval en moet je haar er heel erg van gaan glanzen.