Kun je stoffen schoenen(vans era) in de vaatwasser doen, om ze schoon te krijgen?

Ik heb mijn schoenen eerder al in de wasmachine gedaan, alleen dan laat de lijm los en de kleur word vager.
Ze zijn heel erg vies, met een washandje of iets dergelijks krijg ik ze niet meer schoon.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
10.1K

Het beste antwoord

Echte goede gympen kunnen in de wasmachine ; gewoon op dertig graden en vooral NIET in de droger. Laat de lijm los, dan zijn het waarschijnlijk (grappig genoeg vaak dure) prutschoenen, en kun je ze beter weggooien. Ook met schrobben op de hand zullen ze dan namelijk snel de geest geven.

In de vaatwasser moet je zeker niet doen, want daar wordt het water veel te heet ; zeker 80 graden. Daar gaan ze zeker kapot van. Wel een goed idee voor vaatdoekjes ofzo, maar je gympies liever niet.

Durf je niet niet aan, neem dan gewoon een nagelborsteltje en wasmiddel of iets van Vanish, en schrob je grondig af en spoel met koud water. Daar moet elke schoen tegen kunnen (anders zou je er ook niet mee door de regen kunnen lopen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Koud wasje zou moeten werken. Niet warme was!!! Anders in een teil met, wederom, koud water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is met die dure merkschoenen.

Maar wij stopten altijd gewoon onze sneakers en gymschoenen in de wasmachine.
Heb ik ook met die van mijn kinderen gedaan.

Maar als je een dure schoen koopt, vanwege het merk,
dan kan dat blijkbaar niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe zelf mijn All Stars gewoon in de wasmachine op 40 graden niet te veel waspoeder en stop ze voor de zekerheid in een kussensloop, dat gaat prima. En dan natuurlijk niet in de droger stoppen, daar gaat de zool krom van staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel in de wasmachine maar in de vaatwasser lijkt me niet zo handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut niet in de wasmachine of vaatwasser.
Ik had mijne ook in de wasmachine gedaan en de kleuren liepen helemaal uit.

Ik maak mijn vans altijd schoon met koud water en cif.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een goede kussensloop op koudwas doen in de wasmachine,dat zou goed moeten gaan maar zelf op 30 graden zou er nie veel mogen en kunnen gebeuren.