Kan je een stretch broek verven?

Heb een lichte kleur stretch broek kan ik deze zwart verven? of neemt hij dan de kleur niet aan, wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
4.3K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb ervaring :-)
Ik had een stretch spijkerbroek, lichtblauw. Deze wilde ik knalpaars verven met zo'n tinnetje van Dylon. In een pan kokend water, berg zout erbij. De broek werd helaas niet paars, kreeg slechts een paarsige gloed, wel mooi, maar niet zoals ik het wilde. Ik geef geen antwoord op de vraag, omdat ik het maar 1 keer geprobeerd heb, het had ook een fout van mij kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank voor het antwoordt, ik twijfelde of dit wel zou kunnen.

Het beste antwoord

Nee, dat gaat niet, stretchstof bevat een synthetisch weefsel dat niet geverfd kan worden, ook blijven de naden en rits de kleur die het is, je kunt het natuurlijk wel doen, maar dan krijg je een gemeleerde broek, de plekken die katoen zijn, worden de nieuwe kleur, de synthetische draden blijven de kleur die ze nu zijn, wat trouwens een heel leuk effect kan geven, dus als je de broek niet meer draagt zoals hij nu is, is het zeker een experiment waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal gaat dat niet helemaal goed, kleding verven kan alleen als het 100% katoen is. Stretch is volgens mij een combinatie van katoen en elastiek of spandex.
Bij spijker- en andere broeken wil het ook nogal eens voorkomen dat alleen de stof de nieuwe kleur aanneemt terwijl de naden(het garen) gewoon wit of geel o.i.d. blijft.
Kijk dus eerst van welk materiaal/materialen je broek is gemaakt. Op de verpakking van de kledingverf staat welke stoffen niet geschikt zijn om te verven.
Succes!