Waar vind ik een gratis patroon voor een eenvoudige broek met elastiek?

Ik wil een eenvoudige broek maken met elastiek. Ik heb een bestaand model gebruikt voor mijn patroon te maken. Doch helaas heb ik er geen rekening mee gehouden dat de broek die ik als model genomen heb van een zeer rekbare stof was , en de stof die ik gekocht heb voor mijn nieuwe broek minimaal rekt. resultaat de verhouding klopt niet , de pijpen zijn ok , doch op de buik en het achterwerk kom ik dus stof tekort. Ik heb nog stof over. Maar ik vraag me af hoe ik mijn patroon moet aanpassen zodat het toch past. Nu lijkt het dat ik stof tekort het op de achterkant in de lengte ( achterwerk ) . Hoe los ik mijn probleem het beste op ? Graag advies ?

10 jaar geleden
in: Mode
10.2K

Het beste antwoord

Haal evt een oude broek, die je lekker zit netjes uit elkaar en knip die na,
Probleem opgelost.
Zo kun je er nog honderden maken.
Succes.
Ps ben zelf volleert coupeuse en dit is een hele simpele, goedkope oplossing
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien heb je iets aan de link. Je moet waarschijnlijk de kruismast aanpassen,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
doralien
10 jaar geleden
Hartelijk dank voor je reactie. Maar voor een absolute beginner moeilijk te begrijpen.
www.naaipatronen.nl