Waar kan ik een schouder- / handtas voor school kopen?

Ik heb zo'n beetje overal al gekeken, bij invito, v&d, h&m, wehkamp enz. Het liefst echt leer maar als de tas maar stevig is en groot genoeg is het ook goed, ook graag onder de 80 euro.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
2.4K

Het beste antwoord

ga een kijken bij een "gewone" lederwarenwinkel, die dus handtassen, koffers en alles wat er tussen zit, verkoopt.
dikke kans dat ze een goede schooltas of bruikbare tas voor school verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

in de foot locker! daar heb je leren ADIDAS schouderatssen ik denk 60 euro normaal gezien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens op checkyourbag.nl. Ze hebben daar van alle merken tassen en ook een speciale categorie voor leren tassen, dus daar moet zeker iets tussen zitten! ;) Site is betrouwbaar, ik heb er ook mijn tas besteld en had hem de volgende dag in perfecte staat binnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
En je kunt ook sorteren op prijs, ook belangrijk natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hand- of schoudertas is voor school onvoldoende ; daar heb je echt een rugzak of boekentas voor nodig ,want je sjouwt zo tegen de negen kilo mee. En echt leer onder de 80 euro ?? Marktplaats ???
Een echte goede leren schooltas begint zo;n beetje bij 130. (Kartonnen zijn goedkoper, maar gaan zelden vier schooljaren mee).

Voor een goede kwaliteit schooltas kun je trouwens het beste kijken in een echte, ouderwetse tassenwinkel. Niet de goedkoopste, dat weet ik, maar aan een schooltas worden dan ook best wel wat eisen gesteld. Soms is het een betere optie te kiezen voor een (goede) rugzak ; relatief goedkoper in de aanschaf, en ook niet zo'n ramp om na een jaar te moeten vervangen ; nog een beetje modieus bijblijven ook.

Soms vind je bij winkels als Aldi (tijdelijk) goede, sterke pilotenkoffers ; dat zijn prima boekentassen, en ook nog op wieltjes. Niet erg hip, maar wel erg prettig voor je rug.

Wat ik in Nederland een beetje mis (sinds ik weet dat e bestaan) zijn de echte stevige, ruime schoolransels waar ze in Duitsland (min of meer verplicht) mee lopen. Zelfs mijn jongste dochter doet al drie jaar met dezelfde, en dat wil wat zeggen. Die zijn echter ook in de regel wel duurder dan het genoemde budget, maar soms heb je mazzel op Ebay.

Ook kun je op Ebay trouwens uitstekend terecht voor gebruikte leren schooltassen, vaak onder de vermelding "vintage" - vermoedelijk tassen die in de tijd dat ik op de middelbare school zat verplicht waren.

Kortom : tassenwinkel, Ebay, Marktplaats, en denk aan je rug !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt op gewone ( grotere) markten eens gaan kijken, daar kom je ook wel eens wat tegen, maar ook op de zwarte markten oa in Beverwijk.