Welk kleur T-shirt is het handigst om te dragen bij werk in de zon?

Preciezer van wat bij mij van toepassing is; bij het werk in een kas, in de volle zon en hitte.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Frimu2
10 jaar geleden
Tja algemeen bekend is dat wit zonlicht weerkaatst ipv het absorberende zwart, Echter is wit geen kleur ;-)
Wat ik zelf tegenwoordig met hitte prefereer, is een licht overhemd met korte mouwen.
Voordeel is dat deze een dunnere stof hebben dan een T shirt, en dat er makkelijker ventilatie bij de mouwen en bij de knopen door kan. En dus ook de warme stof niet zoveel contact met het lichaam maakt dan een T shirt. ( nette oplossing tegen hitte.. out of the box denken dus.)

Het beste antwoord

Een witte, van 100% katoen. Want die kleur ketst zonnestralen af (daarom zijn de daken op Griekse eilandjes wit geschilderd). En katoen neemt zweet beter op dan kunstvezels, dus daar voel je je prettiger in.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Super, en bedankt voor de extra uitleg erbij! Wat zou je overigens als (korte) broek aanraden, nu in de zomer?
Amadea
10 jaar geleden
Natuurlijk ook een van katoen. Een dunne, die ruim valt. Beter een lange(re) dan een korte. Want een strakke broek zit veel warmer, en blote benen zijn kwetsbaarder.