sieraad is duurder geworden mag dat?

Tien dagen geleden heb ik een ring bij de juwelier uitgezocht ,deze was niet op voorraad in mijn maat en moest besteld worden.Vandaag een telefoontje ontvangen dat hij binnen was ,wel 10 euro duurder mag dat?.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had je vooraf betaald?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog niet betaald ,op de bon staat prijsopgave 29,95 en nu komt er 8,95 bij.(Is geen gigantisch bedrag maar toch) ,ik hoef hem niet te kopen maar wil wel graag weten of dat zomaar kan/mag.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
8,95 op een bedrag van 29,95 is toch wel veel. een prijsverhoging van bijna 30%!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou kunnen zeggen dat je niet meer dan de prijsopgave wil betalen en dat je anders de ring niet wil,misschien gaat de winkelier overstag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Keurig netjes opgelost ,toch voor hetzelfde bedrag kunnen kopen.

Antwoorden (1)

Als je het al besteld en betaald hebt is de order gesloten en kunnen ze niet achteraf de prijs nog verhogen. Tenzij dit vooraf is aangegeven. Als het enkele procenten betreft hoef je hier niet mee akkoord te gaan. Afspraak is afspraak en je kan de koopovereenkomst ontbinden. Als het een fout van de medewerk(st)er is die bijvoorbeeld een ring van €300,00 voor €100 aan jou heeft verkocht kan je daar begrip voor tonen als daadwerkelijk aannemelijk is dat een dergelijk sieraad nergens € 100,00 zou kosten. Een fout kan iedereen maken. Toch is het niet slim van deze juwelier want het geeft ergernis bij de klant en die raakt het vertrouwen kwijt.