Dresscode creative tie voor een gala, wat houdt dit in en zou de jongen ook een zwarte spijkerbroek hierbij aan mogen?

De dresscode is verplicht, dus ik wil niet dat straks onze toegang wordt ontzegd omdat een zwarte spijkerbroek geen creative black tie is! Van internet wordt ik niet veel wijzer..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (3)

In je vraag komt geen Black Tie voor ? Dus met een knoop om je nek gebonden, Denk ik dat je het meest creatief met het woord Tie bent omgesprongen. PS zo`n vaart loopt het vaak niet met heet weigeren van dresscodes.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe bedoelt u dat het vaak niet zo vaart loopt met het weigeren van dresscodes? Alvast bedankt!:)
Frimu2
10 jaar geleden
Ik ben eens naar een Nederlandse Film premiere geweest, En had behoorlijk mijn best gedaan, maar hoorde daarmee wellicht tot 5% .....Ik Schat in dat 80% van met name de mannen , Er weinig tot geen gehoor aan had gegeven.
Volgens de officiële voorschriften heb je bij 'creative black tie' de ruimte voor trendy interpretaties op formele kleding. Hij kan moderner gekleed gaan met een smoking, misschien een zwart shirt en zonder strik. Zij kan lange of korte jurken dragen of geklede, losse kledingstukken zoals een lange, kanten rok met een slank kasjmieren truitje.

Het staat er niet bij, maar ik denk dat een nette zwarte spijkerbroek zeker wel geaccepteerd wordt wanneer hij daar een mooi zwart jasje bij draagt.
Amadea
10 jaar geleden
Black tie is moeilijk creatief te maken, omdat bij deze stijl een zwarte smoking of een zwart pak hoort, met daaronder een wit overhemd. Je schoenen en sokken dienen ook zwart te zijn. Ik vermoed dat dit om een schoolgala gaat, daar mag je best in zwarte spijkerbroek komen, met (om het creatief te maken) een bijvoorbeeld zelf ontworpen t-shirt onder een jasje of vest. Er zijn niet veel jonge jongens die een pak of smoking in de kast hebben hangen, dit is dan dus niet wat ze verwachten, dat je dat aanschaft. Maak er iets leuks van, veel plezier op het gala.

Toegevoegd na 47 minuten:
Het beste kun je je vragen neerleggen bij diegene die de uitnodiging heeft verstuurd, vertel welke ideeën je hebt en vraag of het zo mag, dan weet je het zeker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Als iemand een smoking nodig heeft, hoeft hij niet per se een smoking aan te schaffen. Er zijn heel veel winkels waar je een smoking kan huren voor één avond. Deze wordt, als je vroeg genoeg laat weten wanneer je de smoking nodig hebt, vaak ook nog door de winkel aangepast, als dat nodig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is ook een optie, maar ook niet goedkoop voor een scholier.