Hoe kort mag een lange broek vallen?

Ik heb het over de broekspijpen natuurlijk. Ik heb twee broeken gekocht (die ik nog mag terugbrengen): qua lengte valt maat 40 mooier, maar maat 38 zit gewoon mooier. De pijpen van maat 38 vallen, als ik pumps aan heb, met de achterkant net op het randje van m'n pumphiel en bedekken nog net m'n enkelbot. Is dit te kort? Voor de gangbare mode, zeg maar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Antwoorden (2)

Dat ligt aan de gelegenheid. Zakelijk moet de huid bedekt zijn. Voor vrijetijd mag het beide.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij het pas maken van een lange broek zorg ik dat de pijp achter zeker 3-4 cm over de hiel van de schoen hangt. Als hij namelijk tot op de schoenhiel valt, is hij te kort als je gaat zitten en dat staat armoedig, alsof hij in de was is gekrompen.
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Vreselijk hoog water broeken. Heb ik altijd last van, ik moet jeans kopen andere broeken passen mij nooit :-(
Heb helaas lange benen.