Moet ik navelpiercing bewegen tijdens genezing?

Ik heb gistermorgen mijn navelpiercing laten zetten. Maar nubweet ik niet zeker of ik m moet bewegen of juist niet. Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
4.4K

Antwoorden (2)

Een piercing is niet meer en niet minder dan een wond en moet dan ook als zodanig verzorgd worden, enigste verschil is dat er een voorwerp inzit die eigenlijk een "normale" genezing iets tegenhoud, dus vergelijkbaar met een hechting of die stangetjes bij een meervoudige breuken.
Iets wat heel belangrijk is.. ga er niet mee wiebelen, of bewegen.
Dat een piercingvast groeit is een broodje aap verhaal !!!
Was je piercing met aan milde antibacteriële zeep, doe dit ook niet te vaak want bij dit wassen gaan ook de goede bacteriën dood, wat wel echt super belangrijk is is dat je na het wassen het goed met overvloedig schoon water afspoelen, dit is zelfs nog belangrijker dan het wassen met de zeep.
Geef je piercingwondje ook wat rust, een wond heeft namelijk rust nodig om te herstellen, er mag geen sterilon, betadine of alcohol op, dit droogt namelijk de huid uit waardoor je "scheurtjes" krijgt en maakt welliswaar de slechte bacteriën maar ook de goede bacterien dood, bedoeling is dat de goede bacteriën overheersen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beetje lastig altijd inderdaad. Het verschilt vaak per piercing of je wel of niet moet bewegen (bij oorbellen vaak wel nl). Navelpiercings moeten goed genezen. Hou het goed schoon met heet water en zout en reinig met de ontsmetting die je van je piercer gehad hebt. Als je hem aan het schoonmaken bent zul je hem ook wel een beetje bewegen. Het is niet de bedoeling dat hij vast groeit maar dat gebeurt echt maar zelden. Vooral als je hem goed schoon houdt zou ik er niet onnodig mee wiebelen.