Wat kan u doen tegen scheurende nagels?

Mijn nagels scheuren altijd verschrikkelijk snel. Ik heb zelfs speciale nagellak geprobeerd voor de stevigheid, maar toch scheuren ze dan. Ik wil graag wat langere nagels laten groeien, zodat ik ze mooi kan nagellakken. Maar zodra ze een beetje lang worden scheuren ze vanaf de zijkanten. Ik ben altijd voorzichtig met mijn handen als ik iets doe (koken, sporten, de afwas etc.). Ligt het aan wat ik eet? Moet ik meer van een bepaalde vitaminen binnen krijgen, zodat mijn nagels steviger worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
7.4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
wat als je echte nagel met een neppe nagel er progelijk heelemaal er mee aftrekt wat moet je dan doen

Antwoorden (6)

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Nagels

http://www.goeievraag.nl/vraag/mooie-lange-stevige-nagels.27618

misschien heb je hier wat aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het best een poos nagelolie gebruiken. Je nagels worden hier steviger door. Daarnaast is het ook belangrijk om goed te letten op wat je eet. Broze nagels zijn vaak het teken van een tekort aan vitamine A of eiwitten. Meer eieren en zuivelproducten eten is het devies. Wat ook kant helpen: je nagels regelmatig een minuut of vijf in een bakje olijfolie. Zo worden ze steviger en breken minder snel af. Vijl je broze nagels zo recht mogelijk; in een puntvorm breken ze ook sneller.
NB. Door het gebruik van poetsmiddelen worden je nagels ook brozer, dus misschien kun je beter huishoud handschoenen aandoen als je gaat poetsen of afwassen.

Toegevoegd na 3 minuten:
P.s, de nagelolie lijkt op lak, maar is het niet, het trekt namelijk in de nagel. Het gebruik van gewone nagellak is voorlopig ook af te raden, de conditie van je nagels word namelijk minder door het gebruik van lak en ook de remover beschadigd je nagel nog eens extra!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knip eerst je nagels kort,Zodat ze opnieuw kunnen groeien.Koop een goeie nagelharder en smeer een dunlaagje erop(Echt een dunlaagje doen met een dikke laag breken je nagels af.Vitamine B2 slikken helpt ook om ze harder te maken.Vijl ze regelmatig bij.

Als het goed is kunnen je nagels nu bijna niet meer afbreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nagelverharder van het merk Essence (Kruidvat) werkt bij mij wel, al die dure merken niet...
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf gebruik hiervoor nagelverharder van Herome, wel duur maar ik heb er baat bij.
De éne dag één laag aan brengen, dan volgende dag er af en dan twee lagen aanbrengen wanneer je je aan de gebruiksaanwijzing houdt, werkt het erg goed.

Daarnaast, knip je nagels niet maar vijl ze in één richting.
De glasnagelvijl schijnt erg goed te zijn.

Zorg er ook voor de je de zijkanten goed vijlt wanneer het juist daar scheurt.

Goede voeding is ook erg belangrijk zoals ik al in een ander antwoord heb gelezen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je te weinig vitamine krijgt gaan je nagels makkelijker scheuren. Eet bijvoorbeeld elke dag een dtuk fruit en drink genoeg water.