Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komt het dat ik me schaamstreek scheer dat ik weleens rode bultjes krijg?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

omdat je geen goede scheercreme gebruikt, of omdat je geen goede naverzorging doet (bijv. insmeren met huidverzorgende olie).

En scheren in de schaamstreek is anders dan scheren bijv. op je been. De haren hebben een heel andere structuur en groeien ook nog eens niet direct verticaal of horizontaal. Daar moet je wel rekening mee houden tijden het scheren, anders kunnen er (jeuk)bultjes ontstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is een teken van je schaamstreek dat hij het niet leuk vind om geschoren te worden. Dan moet je iets doen om het goed te maken. Zoals een zalfje of iets dergelijks
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de huid daar gevoelig is, en de haartjes erg schuin ingeplant staan. Om dezelfde reden kunnen vervolgens de haartjes gaan ingroeien en ontsteken. Om dit alles te voorkomen:

Maak de plek goed vochtig met warm water voor je begint, scheer bijvoorbeeld onder de douche of druk er een tijdje een warme vochtige handoek tegenaan.
Gebruik goede scheergel of -olie voor de gevoelige huid. Baby-olie werkt trouwens ook goed als scheerolie.
Gebruik een goed en nieuw scheermesje.
Spoel het mesje na iedere 'streek' goed af.
Scheer met de haargroeirichting mee.
Ga niet te vaak met het mesje over dezelfde plek.
Behandel goed na met een daarvoor bedoelde lotion.
Scheer niet iedere dag, dan heeft de huid (zeker in het begin) geen tijd om zich te herstellen.

Je kunt trouwens ook elektrisch scheren, bij sommigen geeft dat minder irritatie. Gebruik dan wel een goed scheerapparaat dat expliciet bedoeld is voor gevoelige delen. In mijn ervaring is goedkoop hierbij duurkoop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding