Waarom dragen de meeste vrouwen een buste houder?

Met een hele grote cupmaat kan ik me het voorstellen maar waarom doet bijna elke vrouw het?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik voel me er "veiliger" door. Ik voel me naakt zonder een bh en in een zekere zin kwetsbaarder, gek hé?

ik ga er vanuit dat elke vrouw - AA t/m DD+ - behoefte heeft aan enige ondersteuning. Met name bij hardlopen kan ik me voorstellen dat het gevoel op z'n minst wat 'ongemakkelijk' is.

Om te voorkomen dat de borsten snel gaan hangen op jongere leeftijd en omdat het comfortabeler is dan dat ze de hele tijd los bengelen

Gebruik in Europa In september 1992 werd een internationale enquête uitgevoerd bij vrouwen tussen 15 en 49 jaar, waarin werd gepeild naar het gebruik van een beha. In 1985 droeg 52% van de Deense vrouwen geen beha. In 1992 was hun aantal gedaald tot 15%. Ze worden gevolgd door de Oostenrijkse, Noorse en Zwitserse vrouwen. Zuiderse vrouwen waren van bij de start al op hun beha gesteld. Slechts 11% van de Griekse, 2% van de Portugese en 4% van de Spaanse vrouwen zien het nut van een beha niet in. Noodzaak Ook al geven de meeste vrouwen er de voorkeur aan om een beha te dragen (zeker vrouwen met grotere borsten), toch is er geen medische noodzaak om een beha te dragen. Er bestaat geen enkel bewijs voor het feit dat borsten eerder zouden gaan hangen als ze niet worden ondersteund door een bh. Hoewel borsten zelf geen spieren hebben, hebben de ligamenten van Cooper de functie van een "natuurlijke bustehouder".

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Beha

En het staat vaak mooier. Een mooie volle ronde borst met de tepel in het midden is volgens de man toch vaak een mooier gezicht als een borst die laag hangt zonder decolete.

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100