Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom dragen de meeste vrouwen een buste houder?

Met een hele grote cupmaat kan ik me het voorstellen maar waarom doet bijna elke vrouw het?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik voel me er "veiliger" door. Ik voel me naakt zonder een bh en in een zekere zin kwetsbaarder, gek hé?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik ga er vanuit dat elke vrouw - AA t/m DD+ - behoefte heeft aan enige ondersteuning. Met name bij hardlopen kan ik me voorstellen dat het gevoel op z'n minst wat 'ongemakkelijk' is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om te voorkomen dat de borsten snel gaan hangen op jongere leeftijd en omdat het comfortabeler is dan dat ze de hele tijd los bengelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gebruik in Europa
In september 1992 werd een internationale enquête uitgevoerd bij vrouwen tussen 15 en 49 jaar, waarin werd gepeild naar het gebruik van een beha. In 1985 droeg 52% van de Deense vrouwen geen beha. In 1992 was hun aantal gedaald tot 15%. Ze worden gevolgd door de Oostenrijkse, Noorse en Zwitserse vrouwen. Zuiderse vrouwen waren van bij de start al op hun beha gesteld. Slechts 11% van de Griekse, 2% van de Portugese en 4% van de Spaanse vrouwen zien het nut van een beha niet in.


Noodzaak
Ook al geven de meeste vrouwen er de voorkeur aan om een beha te dragen (zeker vrouwen met grotere borsten), toch is er geen medische noodzaak om een beha te dragen. Er bestaat geen enkel bewijs voor het feit dat borsten eerder zouden gaan hangen als ze niet worden ondersteund door een bh. Hoewel borsten zelf geen spieren hebben, hebben de ligamenten van Cooper de functie van een "natuurlijke bustehouder".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus er zijn genoeg vrouwen die geen bh dragen, de rest laat zich leiden door ofwel het prettig zitten (met name bij grote borsten) ofwel mode/reclame.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Over het algemeen staat een bh ook gewoon mooier/netter onder kleding, of je moet een zeer strak lijf en dito borsten hebben, maar zelfs dan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of iets mooier staat is een kwestie van smaak, van mode, puur marketing...
En het staat vaak mooier.

Een mooie volle ronde borst met de tepel in het midden is volgens de man toch vaak een mooier gezicht als een borst die laag hangt zonder decolete.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding