weet iemand of het toegestaan is om zelf cosmetica te maken en deze te verkopen op bijvoorbeeld een webshop??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Als toevoeging wil ik je even wat links geven naar de wetgeving m.b.t. cosmetica:

http://www.ncv-cosmetica.nl/nl/wet-en-regelgeving/europese-cosmetica-richtlijn/
http://www.ncv-cosmetica.nl/nl/wet-en-regelgeving/warenwetbesluit-cosmetische-producten/
http://www.ncv-cosmetica.nl/nl/wet-en-regelgeving/warenwetbesluit-cosmetische-producten/productveiligheid/

Je kunt dus niet zomaar zelfgemaakte cosmetica verkopen. Je moet je aan veel wetten houden en deze zijn (logisch) best streng.

Als jij je aan deze wetten houdt (en dat kan aantonen), dan is mijn antwoord; ja, het is toegestaan om zelf cosmetica te maken en deze vervolgens verkopen op een webshop.

Hoop dat je hier wat mee kan. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het lijkt me niet dat je zomaar zelf wat in elkaarmag flansen, je make-up zal allemaal echt wel gekeurd moeten worden. Wie weet wat voor gevaarlijke bestanddelen je er allemaal expres of per ongeluk in gooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Menig merk is ook zo begonnen ! Ja niet allemaal via een web shop !zo lang je het cosmetica noemt is (hebje) heel veel vrijheid ! Maar wel verantwoordelijkheid Veel merken hebben hun potjes ook met zgngeheime ingrediënten gevuld ! Vraag wat info bij de kamer van koop handel ! En gebruik veilige stoffen !succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom niet. Maar je zult wel aan de wet moeten voldoen, dus ingrediënten er op enzo. Als er iemand ziek van wordt ben je aansprakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoof dat mag, wel belasting opgeven als je echt verdiend!