Hoe behandel je een sieraad zodat het niet meer roest?

ik heb een wat dikkere zwaardere armband van staal. Alleen krijgen de randjes een klein beetje een rossige schijn (nog niet heel erg zichtbaar). ben er liever snel bij voordat hij ECHT gaat roesten. http://www.socialdeal.nl/steden/roermond/Schitterende-armband-voor-zowel-mannen-als-vrouwen-met-een-stoere-uitstraling&a=ontdekken/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
3.4K

Het beste antwoord

Jou armband is waarschijnlijk geen staal maar tombak of koper met een rhodiumlaag. Goedkope rommel uit China dat op zilver moet lijken. Als je het als staal gekocht hebt zou ik terug gaan naar de winkel en een echte staal of zilveren armband vragen. Die verkleuren niet rossig. Staal blijft staal en zilver wordt zwart. Maar zilver kan je weer schitterend mooi poetsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die rossige schijn is geen roest, maar waarschijnlijk een laagje koper dat zichtbaar wordt door slijtage van de toplaag. Daar is niets aan te doen.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh okee. Bedankt voor je antwoord. Kun je het sieraad dan ook niet laten verzilveren? Of weer een laagje van ander materiaal erover heen zetten? Zo is het toch denk ik ook gedaan toen het sieraad gemaakt werd?
Je kunt het misschien behandelen met blanke vernis of blanke nagellak,maar dit laat op een gegeven moment ook weer los zodat je het weer moet doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de armband laten verzilveren.
Dan komt er een laagje op wat beter blijft zitten.
Kosten opvragen bij een juwelier.

Hier wat voorbeelden om een idee te krijgen:
http://www.serviceatelier.eu/?page_id=457