Welke T-Shirt maten worden het meest verkocht?

Klopt dit een beetje?
Mannen L(50%) - M(25%) - XL(25%)
Vrouwen M(40%) - S(30%) - L(30%)

Of zit ik er ver naast?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
9.3K
Powergen
11 jaar geleden
Geen van alle mannen hebben een maat S of XXL (of zelfs groter). Want als je 50+25+55 doet zit je al aan de 100% en dat is dus alles.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je denkt werkelijk dat er geen vrouwen zijn met een maat hoger dan 40? Het gemiddelde is 42 en dan zit je vaak al tegen de XL aan! Hoe kom je bij deze verhoudingen?

Antwoorden (1)

Ja, daar zit je redelijk vernaast.
Ten eerste vergeet je de maten s en xs, wat er best nog wat zijn (vooral voor jonge meiden), en vooral vergeet je de maten XXL tot en met 7XL (zowel voor dames als heren), die, afhankelijk van het land van herkomst van het T-shirt, al snel 10 tot 20 % van de verkoop bepalen. Zowel voor dames als heren.

Het meest verkocht worden XL en L, wederom zowel voor dames als voor heren. Ook mensen die een kleinere maat kopen, vinden het prettig als een T-shirt ruim zit, en mensen die eigenlijk een grotere maat moeten hebben maar waar die - zoals zo vaak - niet voor handen is, proppen zich er nog net in.

Met het assortiment zoals jij dat noemt kun je maximaal, echt maximaal, 60-65 % van de markt bedienen. En zul je vermoedelijk met heel wat m- en s-jes blijven zitten - tenzij ze erg ruim vallen, maar juist dat valt bij ' made in china' - t-hirts vaak erg tegen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je T-shirts moet kopen voor een willekeurige groep mensen van gemiddelde leeftijd (dus niet alleen maar jonkies) , bijvoorbeeld een vereniging, koor, personeelsbestand oid, ga je heel wat mensen ernstig teleurstellen, of dwingen voor l*l te lopen. Helaas is dat in de praktijk regelmatig het geval. Schriele baasjes of grietjes die zelf maar M of S hebben, kunnen zich helaas maar heel weinig voorstellen bij hoe klein XL is als je een stevige maat hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De XL bij vrouwen is al vergeten en dat is vanaf maat 42 (de gemiddelde maat voor vrouwen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. De doelgroep, van waaruit mijn vraag eigenlijk ontstaan is, zijn voornamelijk mannen tussen de 18 en 40 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan beter even een maatcheck doen als je ze bij elkaar hebt, of een e-mailtje want met gokken redt je het niet.