Wat is de beste manier om je voeten warm te krijgen als ze koud zijn?

koude voeten zijn het ergste wat er is...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorkomen is beter dan genezen! Ik heb zelf ook altijd ijsklompjes, dus ik ga nu de deur niet uit zonder snowboots EN thermozooltjes!
Gegarandeerd geen koude voeten meer..

Het beste antwoord

raar maar waar...onder koud stromend water...
daar worden je voeten warm van...daarna lekker sokken aan en slofjes...
niet boven een kachel houden, daar kan je wintertenen van krijgen...

Toegevoegd na 57 seconden:
werkt ook goed bij koude handen, alleen daar hoef je geen sokken overheen te doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Zorgen dat ze droog zijn en dan goed bewegen, wandelen ofzo.
In ieder geval NIET dicht bij een warmtebron houden, zoals CV. Rustig warm vrijven is ook goed en als je iemand anders in de buurt hebt kun je je voeten door hem/haar laten opwarmen door bv onder de oksel te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warm water werkt het beste, maar is misschien niet zo praktisch. Thermosokken werken wat dat betreft beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan natuurlijk veel doen met warm water, warmtebronnen etc. Werkt prima, maar... je krijgt er wintervoeten van en dat is geen pretje.

Dus: dikke wollen sokken aandoen. Pantoffels aan. Je voeten masseren. Zorg dat je verder ook warm bent aangekleed. Het gekke is dat als je koude benen hebt, je ook koude voeten krijgt.
Het is belangrijk dat je bloedsomloop goed werkt. Wat ook helpt is even flink in beweging zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
warm voetenbad, daarna goed afdrogen, en meteen warm aankleden!

je hebt bij de drogist speciale warmte creme te koop! werkt goed. heb er zelf ook veel last van.

en wat ook helpt is wisseldouches, dus koud met warm afwisselen onder de douche!! (eindigen met lekker warm natuurlijk). helpt ook tegen wintervoeten overigens.

Toegevoegd na 2 minuten:
het schijnt zo te zijn, dat als je onderaan je rug goed warm houdt, waar je nieren zitten, je ook in je voeten warm blijft! (nog niet uitgeprobeerd). je hebt speciale warmte gordels te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral je warm aankleden, ook je voeten. Schapen wollen sokken kunnen hierbij helpen. Tevens zorgen voor een goede doorbloeding door meer te bewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steek ze, je blote voeten, in de schoot van je lief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je schone sokken aan doet, dat is al een heel verschil.
Eventueel er nog dikkere sokken overheen aantrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De voeten bewegen. Wat ook helpt is, om ze met koud water af te spoelen. Vervolgens goed afdrogen en insmeren. Daarna dikke sokken aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ yepppp
Koop sneeuwschoenen. Ze zijn lekker warm en bovendien glijden ze niet zo bij gladde straten. Verder zou het kunnen zijn, dat warm aanvoelende spierbalsems zoals Sloan balsem, tijgerbalsem of midalgan helpen, maar dat weet ik niet zeker. Sommige spierbalsems zijn koud aanvoelend en sommige zijn warm aanvoelend. Niet teveel gebruiken. Misschien voelen de voeten dan kokend heet aan.
13 jaar geleden
Bij de aldi verkopen ze deze week "hittepit"-sloffen 1 minuut in de magnetron en ze zijn uren heerlijk warm!

Ze hebben deze week ook isolatie voor in je schoenen en skisokken! Dus een trip naar de winkel en je hebt weer heerlijk warme pootjes!

Zonder geld kan je ze ook weer warm krijgen met wat lauw water en dan goed stevig afdrogen en dan warme ademende sokken aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Preventie is altijd de beste middel dus hierbij een tip, smeer voordat je naar buiten gaat wat vaseline op je voeten dit kan alleen de top zijn of over de gehele voet. Vervolgens gewoon lekkker sokken eroverheen en je zult merken dat je niet snel koude voeten krijg. Dit gebruik ik zelf tijdens het voetballen en normaal vriezen mijn voeten heel snel vooral doordatde schoenen en sokken nat worden, maar na dit experimentje heb ik gemerkt dat het echt helpt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een kruik hebt vul die dan rustig met kokend water laat het een paar minuten heet worden doe er dan een beetje dikken doek omheen en leg die dan bij je voeten. Dat is de manier waarop ik het doe voornamelijk. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met dit weer, hoe ongelooflijk het ook klinkt... Schoenen en sokken uit en even een paar passen in de sneeuw zetten.
Snel weer naar binnen, voeten stevig afdrogen met een ruwe handdoek, dikke sokken aan, en een stukje lopen in huis. Je bloedsomloop wordt zo flink gestimuleerd.

(En natuurlijk ook enorm lol hebben in de reacties van mensen die langslopen, op die afdrukken van blote voeten in de sneeuw :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kersenpitten-kussen zijn ideaal.
Voor het slapen gaan verwarm ik de kersenpittenkussen
in de micro oven gedurend 3 minuten,zalig..!!
Bij Blokker of Kruidvat kun je dit kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een voetenbad met 1 of 2 eetlepels mosterdmeel (verkrijgbaar bij een kruiden- of reformwinkel. Daarna voeten afdrogen en insmeren met arnica-olie en sokken aandoen. Succes verzekerd!

Of anders deze goede tip:
Het is beter om koude voeten niet op te warmen door heet water, -zeker in de winter als de voeten heel koud zijn kan dit als je het vaker doet, leiden tot wintertenen- Beter 1 minuutje in een koud badje en dan flink afdrogen. Koud water en de wrijving brengen de bloedcirculatie op gang en wanneer die goed is krijg je vanzelf weer warme voeten. warm water zorgt dat de bloedcirculatie minder wordt. Het duurt misschien wat langer, maar met koud water blijven de voeten uiteindelijk wel langer warm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stukje hardlopen, en dan lekker dikke sokken aan daarna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in koud water houden, 2 paar sokken aan en pantoffeltjes. oh: mijn moeder zegt dat je je handen ongeveer naast je nek moet zetten, bij je sleutelbeen zegmaar, met je duimen aan de voorkant en je andere vingers aan de andere kant, aan de "rugkant" zegmaar. En dan dus masseren.

Toegevoegd na 1 minuut:
dus de duimen in de kuiltjes naast je nek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dunne sokken aantrekken en daaroverheen dikke sokken, maar het geheel dient niet te strak te zitten. Je moet je tenen vrij kunnen bewegen!!

Daarna je dekbed of deken er over heen en je voeten worden vanzelf warm.

Wat je ook nog kunt doen is in je bed, je voeten in hoog tempo langs elkaar wrijven. Voordeel: je voeten worden warm en jij wordt moe, waardoor je lekker snel in slaap zult vallen!

Denk verder aan gezonde voeding!
Zorg dat je alle benodigde vitamines en mineralen binnenkrijgt!!

Dus niet alleen denken aan een oplossing, maar voornamelijk ook aan de oorzaak!
En begin bij de basis!!!

Zorg ervoor dat je lichaam krijgt wat het nodig heeft en laat overbodige ballaststoffen achterwege.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke sokken
warm voetenbadje
pantoffels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een heerlijke kruik! Doe er een handdoek overheen en klaar is je eigen kacheltje!
Mmmmm...