Scheren is pijnloos maar moet om de dag. Is totaal geen gedoe.
Epileren en harsen doet pijn maar hoeft maar iedere maand. Het is wel wat meer gedoe.
Ontharingscreme is pijnloos en het blijft lang weg, maar is wel het meeste gedoe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet weten, maar het klinkt eigenlijk wel logisch. Als je heel stugge haartjes hebt, laten ze niet zo makkelijk los waarschijnlijk.

Andere antwoorden (6)

scheren is het makkelijkste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze heel lang zijn, eerst knippen en daarna met een scheermesje scheren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Harsen, doet even pijn als je het eraf trekt daarna voel je niks meer.. Pas wel op, als je het altijd hebt geschoren kan het wel pijn doen omdat de haartjes hard zijn.. Ga ook niet te vaak over dezelfde plaats als je harst want dat kan irriteren.. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze heel lang zijn, eerst met de tondeuse erover, daarna met scheerschuim en scheermesje glad scheren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik scheer het. Maar als ik had geweten dat ook al scheer je het gewoon groen achterblijft had ik het nooit gedaan. Dus harsen lijkt me het beste!

Voordelen van harsen:
•Je haar blijft langer weg.
•De haren komen zachter terug omdat er een nieuw haartje moet gaan groeien.
•Sommige haren blijven weg, omdat de haarfollikel beschadigd is en er daardoor geen haartje meer kan groeien.
•Dit is het geval bij regelmatig harsen.
•Je hoeft niet elke dag te scheren.

Nadelen van harsen:
•Je kunt pas harsen als er haren zitten.

Verschil met scheren.
Met scheren krijg je harde stoppels omdat de haar in het midden wordt afgesneden en daar is de haar op zijn dikst. Bovendien moet je regelmatig scheren, anders zijn er weer stoppels zichtbaar en voelbaar.

Nazorg
Wat belangrijk is bij het harsen is dat je tot 24 uur na de behandeling niet in de zon gaat. Ook geen zonnebank. Door het harsen maak je allemaal piepkleine wondjes, als je dan in contact komt met uv-stralen kunnen ze verkleuren en dat kan blijvend zijn.
Na het harsen van het lichaam is het belangrijk om goed te blijven scrubben, op deze manier kun je voorkomen dat er haartjes in gaan groeien.

Toegevoegd na 1 minuut:
*groen/blauw achtig bedoel ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat ook iets als suiker wax.(sugar wax)
Kun je zelf thuis maken van suiker, citroensap en water en het doet wat minder pijn dan epileren.
Ga ik vandaag ook maken, het is gemakkelijk en lekker.:)