Vanaf wanneer geldt de retouneer/betaal datum van een besteld pakketje?

Ik had een pakketje besteld bij H&M op 21-12-2012. Dit pakketje heb ik gekregen op 04-01-2013. Er geldt een retour termijn en een betaaltermijn (met acceptgiro) van 14 dagen. Alleen staat op de bon de datum: 27-12-2012.
Geldt het dan vanaf dat ik het pakketje gekregen heb (dat staat dus nergens op, maar dat is dus vandaag (4 januari) of geldt het vanaf de datum dat op de bon staat? (27 december)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1K

Antwoorden (3)

Normaal gesproken is de factuurdatum waarom je zichttermijn begint.
De meeste webwinkels printen dus de factuur pas als ze het verzenden.
Het zichttermijn is wettelijk gezien maar 7 dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pakketjes die afgeleverd worden aan de deur, daar wordt voor getekend door de ontvanger. de datum die bij die handtekening staat is beslissend.
dus in jouw geval is het 4 januari.
27/12 kan niet, want het is op dat moment niet bekend op welke datum het aangeboden wordt/laat staan wanneer je het pakje in ontvangst neemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet meer nodig maar ik hoefde niet te tekenen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat vreemd, mijn ervaring is echt anders, dan zou dus iedereen dat pakket kunnen aannemen, terwijl het op jouw naam binnen komt! raar, omdat het geld waard is, dat jij moet betalen of je het nou ontvangt of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze aan het goede adres staan is dr kans klein dat het naar mensen gaat die t niet mogen hebben. Als ik per se moet tekenen kan t anders niet naar de buren gaan als ik niet thuis ben. Daarbij is het zo dat iedereen in dit huis die een pakketje aanpakt kan tekenen. Als ze perongeluk aan het verkeerde huis staan, kunnen die mensen ook zomaar tekenen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt!. :))
Officieel is het zicht termijn in gegaan op de dag van verzending (factuurdatum), verzender heeft er voor zorg te dragen dat factuurdatum en de mogelijkheid ter bezichtiging gelijk vallen.

Mocht het zo zijn als in uw geval dient u onverwijld met de verzender contact op te nemen om hem van de gewijzigde ontvangstdatum op de hoogte te stellen en zo mogelijk een nieuwe zichttermijn af te spreken.

Mocht verzender geen nieuw zichttermijn willen afspreken is er slechts 1 optie en dat is binnen het gesteld termijn het pakket te retourneren omdat niet aan de afgesproken voorwaarde is voldaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet meer nodig maar bedankt :)