Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hallo, ik heb een trui op internet besteld maar nu blijkt dat ie (iets) te groot is en wil hem daarom wat laten krimpen hoe kan ik dat het beste doen?

de trui bestaat voor 65% uit polyester en voor 35% uit katoen alvast bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
742

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Iets warmer wassen en dan eventueel in de droger,maar probeer eerst wat warmer te wassen en zo te drogen,is je trui dan nog te ruim,dan kun je de trui nog een keer wassen en in de droger doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de droger doen wil kleding nog wel eens laten krimpen. Als je geluk hebt, want meestal gebeurt het alleen met dingen waarbij je het niet wil ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zal niet lukken, het katoen zal krimpen en de polyester niet, waardoor je een raar truitje overhoudt.
Katoen krimpt inderdaad bij te heet wassen en in de droger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gaat niet goed lukken ivm de materiaal, misschien kun je het nog ruilen en terug sturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht het toch lukken om hem te laten krimpen door het wassen of te drogen dan hou je waarschijnlijk een plank over wat de trui gaat vervilten en wordt daar door hard
Ik zou proberen hem terug te brengen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of niet krimpen als je bang bent dat het mis gaat bijvoorbeeld te veel krimp, stel dan heb je een babytruitje, en kijken of je het anders kan combineren met leggings, panty's, zodat het wel staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding