hallo, ik heb een trui op internet besteld maar nu blijkt dat ie (iets) te groot is en wil hem daarom wat laten krimpen hoe kan ik dat het beste doen?

de trui bestaat voor 65% uit polyester en voor 35% uit katoen alvast bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (6)

Iets warmer wassen en dan eventueel in de droger,maar probeer eerst wat warmer te wassen en zo te drogen,is je trui dan nog te ruim,dan kun je de trui nog een keer wassen en in de droger doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de droger doen wil kleding nog wel eens laten krimpen. Als je geluk hebt, want meestal gebeurt het alleen met dingen waarbij je het niet wil ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zal niet lukken, het katoen zal krimpen en de polyester niet, waardoor je een raar truitje overhoudt.
Katoen krimpt inderdaad bij te heet wassen en in de droger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gaat niet goed lukken ivm de materiaal, misschien kun je het nog ruilen en terug sturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht het toch lukken om hem te laten krimpen door het wassen of te drogen dan hou je waarschijnlijk een plank over wat de trui gaat vervilten en wordt daar door hard
Ik zou proberen hem terug te brengen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of niet krimpen als je bang bent dat het mis gaat bijvoorbeeld te veel krimp, stel dan heb je een babytruitje, en kijken of je het anders kan combineren met leggings, panty's, zodat het wel staat.