Is een advies van een schoonheidsspecialiste voor waar aan te nemen of zou het puur verkooppraat voor haar producten zijn?

En als je het voor waarheid aanneemt handel je dan ook naar de gegeven adviezen? Ik ben nl. enkel een keer gegaan voor het schoonmaken van mijn huid maar wat ik allemaal te horen kreeg..poeh,poeh!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld wil bedrogen worden.....

Het beste antwoord

Het is allemaal verkooppraat! Misschien een doodenkeling uitgezonderd.
Ik heb in de afgelopen jaren van een heleboel verschillende kanten gehoord hoe mensen te pakken worden genomen.
Ik ken van zeer nabij verhalen van vrouwen met een wat onrustige huid die door de schoonheidsspecialiste werkelijk de stuipen op het lijf werden gejaagd met afschuwelijke verhalen over hun huid en wat er in de toekomst gaat gebeuren als ze niet ONMIDDELIJK overgaan tot het smeren van merk A (85 euro), reinigingsproduct B (65 euro) en kalmeringsbalsem C (97 euro).
Hier zijn al zoveel vrouwen, gevoed door angst, ingetrapt.
Schoonheidsspecialisten zijn vaak keien in bangmakerij, en daar zijn veel vrouwen nou eenmaal gevoelig voor, neem het ze eens kwalijk.
En al gauw rollen de euro's over de toonbank.

Het spijt me als ik erg generaliseer en misschien mensen voor het hoofd stoot.
Ik heb helaas net iets te vaak met vriendinnenervaren hoe zij voor honderden euro's het schip ingingen.
Mijn beste vriendin heeft zelfs jarenlang op advies van de schoonheidsspecialiste voor ik weet niet hoeveel geld lopen smeren, totdat bleek dat ze al die tijd een dermatoloog nodig had vanwege een huidziekte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

tuurlijk verkoopt ze een verkooppraatje voor haar producten.
maar daarnaast kan ze ook goede adviezen geven.
ik zou wel iets doen met haar adviezen, zo mogelijk, maar mijn merk blijft weleda (behalve de waardeloze deo :))
doe waar je je goed bij voelt.
14 jaar geleden
De ene schoonheidsspecialiste is de andere niet.
De ene zal je een oprecht advies geven en de ander zal je haar hele productlijn proberen te verkopen.
Een goede schoonheidsspecialiste probeert een neutraal advies te combineren met een eventueel advies over de producten die ze in haar salon heeft.
En ze blijft vooral positief naar haar klant en gaat niet flauw doen als je niet haar producten gebruikt.
En anders zou ik er niet meer komen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga zelf om de ca 6 weken, en ja die ik heb geloof ik. Ik heb ook weloverwogen iemand uitgezocht die mij past. Ik koop eigenlijk nooit produkten bij haar, maar zoek een goedkopere variant op in de drogist. Elke schoonheidspecialiste heeft vaak haar "eigen" merk. Misschien kun je er 1 zoeken die een goedkoper merk vertegenwoordigd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede schoonheidsspecaliste is eerlijk,
maar in een salon worden nu eenmaal bepaalde merk producten gebruikt.
Als ze niet voldoende van dat merk gebruiken of verkopen "trekt " dat merk zich terug.

Gewoon luisteren naar wat ze zeggen en ook Trekpleister verkoopt producten die hetzelfde doen als de dure merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere verkoper praat om te verkopen. En een goede verkoper is alleen maar goed als hij knollen voor citroen kan verkopen. Degene die naar hem of haar luistert is de pineut. Het is even stom om naar een verkoper te luisteren als op de tv een ziekenhuisarts te horen uitleggen dat een bepaalde behandeling in zijn ziekenhuis toch echt moet worden opgenomen in het basispakket of een medicijn fabrikant aan het woord te laten voor hetzelfde doel.

Toegevoegd na 7 uur:
Luisteren is misschien niet ontverstandig, maar jouw aankoopbeslissing erop baseren is dat wel.
Vooral in de schoonheidsmarkt is alle verkooppraat en reclame gewoon prietpraat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe is het gewoon bedrijfsvoering. Voor het verlenen van een/de dienst moet je rekening houden met een aantal factoren…

1) De kostprijs
2) De brancheprijs (Marktcomfort)
3) De productprijs
4) De verkoopprijs
5) De Omzetbelasting (BTW)
6) De Inkomstenbelasting (IB)

Dus de prijs die je vraagt moet vooral niet te hoog zijn. En zeer zeker niet te laag. Want dan krijg je de Belastingdienst in je nek hijgen. Dus als je niet marktcomfort werkt dan klopt er ergens iets niet. Dus zullen de meesten in deze tijd van bezuinigingen de prijs zo laag mogelijk houden. Maar alles moet wel kostendekkend zijn. Zo zul je de huur/hypotheek, GWL, verzekeringen etc. etc. etc. hierin moeten verwerken. Maar ook je product zal hier volledig in verwerkt moeten zijn. De BTW en eventuele IB moet hier ook in verwerkt zijn. Om aan het einde van het jaar in ieder geval te kunnen zeggen dat je al weer een heel jaar voor bijstandsniveau 80 uur per week heb gewerkt…

De losse verkoop van producten levert extra omzet op. Dus zul je een verkooppraatje moeten houden om de klant ervan te moeten overtuigen dat dit echt noodzakelijk is. Zeer zeker, omdat deze producten vaak alleen via de groothandel te krijgen zijn. Om de heel simpele reden dat er een wezenlijk verschil in de werking van het product. Door net iets andere toevoegingen van de grondstoffen…

En om het maar even op mijn eigen branche te betrekken. Het verschil tussen Ajax (consument) Taski (schoonmaakbedrijf) is een wezenlijk verschil in het eindresultaat. En toch komt dit uit één en dezelfde fabriek…

Om het maar even niet te hebben over die producten die voor de consument helemaal niet te verkrijgen zijn. Of die producten die alleen maar in grootverpakking te krijgen zijn. En om die reden uniek zijn, omdat deze alleen in een verdunning van 1:20 t/m 1:250 werken. Met die wetenschap dat hoe meer je het concentraat verdund. Het product ook agressiever in de werking is. En dan nog zal ik in mijn uurprijs dit product als concentraat doorberekenen. Mijn winst zit dan in de doorberekening van bijv. 16,95 per liter. Terwijl het product 1:50 verdund gebruikt moet worden en dan maar liefst 0,339 cent per liter kost. Maar ik hou consequent vol bij de klant dat het product 16,95 kost. Dus dat ik dit ook in de prijs moet doorberekenen…

Toegevoegd na 6 minuten:
De rest past niet meer:S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat veel, maar weinig zinnigs. Ook jouw rijtje 1...6 is niet correct. Zelfs d eerste 'de kostprijs' is niet correct.
Jouw verhaal past in een plan economie.Jij houdt geen rekening met de dybaniek van het marktmechanisme. Je kunt heel zinvol verkopen beneden de kostprijs. Bovendien wat is de kostprijs (historische kostprijs, vervangingswaarde). Ook de BTW en de IB spelen geen echte rol.
Tenslotte valt jouw antwoord geheel buiten de vraagstelling.