Wat kan ik doen tegen gespleten haarpunten?

Ik heb heel snel gespleten haarpunten ik ben 2 weken geleden naar de kapper geweest en nu heb ik alweer gespleten haarpunten hierdoor heb ik heel pluizig haar. Ik gebruik een haarmasker en shampoo voor beschadigd haar. Weet iemand wat ik nog meer kan doen?

Toegevoegd na 3 minuten:
ik style, krul of fohn mijn haar eigenlijk nooit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag al vaker gesteld hier: •Hoe kan ik voorkomen dat ik gespleten haarpunten krijg?
•Als het haar op je hoofd van binnenuit groeit, hoe kan het dan dat je aan de uiteinden gespleten haarpunten krijgt?
•Heeft iemand misschien een middeltje tegen gespleten haarpunten? #HELP! #durftevragen .
•Wat kun je doen als je haar door stijltang droog en gespleten is? :(

Het beste antwoord

Door creme-spoeling te gebruiken krijgt je haar een extra bescherm laagje. Om nu direct van je gespleten haarpunten af te komen kan je het volgende doen: Pak een haarlok, draai deze aan het uiteinde één kant op zodat er een mooie 'sliert' ontstaat (snap je wat ik bedoel?). De dode haarpuntjes springen er nu uit die je vervolgens weg kunt knippen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Gebruik biosilk van farouk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar zou ik dat kunnen krijgen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bestel altijd via Ebay in Duitsland. Dat is goedkoper dan hier en ze leveren binnen enkele dagen: http://stores.ebay.nl/farouk24shop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké dankje
Gebruik andrélon VAn die reclame
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien weet een goeie drogisterij wel een antwoord.
Ik denk zelf aan vitamine of die speciale capsules voor haaruitval/bros haar.
Ook een goeie eetgewoonte kan meehelpen.
En goeie borstel die het haar niet beschadigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mogelijk heb je erg droog haar
en is idd een goede verzorging
regelmatig puntjes eraf knippen
verder: let op je gezondheid.
kan ook voor gespleten haarpunten zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regelmatig maskertjes, of van die ampulls van Schwartzkopf.
Het is normaal dat haar na verloop van tijd splijt, zeker wat langer haar heeft heel wat te verduren. Denk bijvoorbeeld aan schoudertassen, kleding die er achter blijft hangen, etc.
De truc is voornamelijk om op tijd naar de kapper te gaan. Hoe langer je wacht, hoe verder naar boven je haar splijt, en dan moet er dus meer vanaf geknipt worden om weer 'gezonde' punten te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andrelon fijne puntjes :)XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik altijd een kam of borstel van natuurlijk materiaal en trek niet aan je haar als je het kamt maar doe het met korte haaltjes.
Kam of borstel je haar niet als het nat is want dan is het kwetsbaar. Goed handdoekdroog maken.
Om de 6 of 8 weken toch de puntjes laten bijknippen.
Als je lang haar hebt of schouderlang haar beweegt dat mee met je schouders en de haarpunten zijn kwetsbaar.
Zet altijd een badmuts op als je gaat zwemmen en na het zwemmen je haren spoelen en verzorgen.
En als laatste zou ik je aanraden om bij de kapper een goede shampoo en aangepaste conditioner bv:Redken
Altijd de haarpunten kneden met conditioner.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andrélon gespleten haarpunten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij werkt hij niet
Sowieso een shampoo gebruiken tegen gespleten haarpunten. Andrelon heeft deze bijvoorbeeld. Ook 1x per week een haar masker in doen, badmuts op (of folie eromheen maar dat zit niet zo prettig) en naar bed. De volgende ochten uitspoelen. Zo worden de haren goed gevoed en zouden ze in principe niet zo snel moeten splijten. En verder toch maar gewoon iedere keer naar de kapper.