Welk middel helpt het best tegen droge lippen?

Ik vind labello's enzo niet zo goed werken. Wat werkt wel goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
8.8K

Antwoorden (20)

Blistex tube. Die werkt perfect als je lippen heel droog of gesprongen zijn. Ik gebruik het ook gewoon voor onderhoud.

Ook ideeaal bij een kapotte neus door veel snuiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan uierzalf proberen of purol dat gebruik ik altijd zelf vind ik purol beter verder zou ik niks weten succes ermee

Toegevoegd na 4 minuten:
oh ja vaseline helemaal vergeten werkt idd goed ty
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik daarvoor Calendulan creme van VSM. Helpt heel goed tegen schrale huid, kleine (brandwondjes), huidirritatie enz. Te koop bij alle drogisterijen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Blistex werkt goed, maar je hebt hem ook met een kogel voorin, nee hij doorboort je lippen niet, en deze werkt super, heb vaak een sneetje int midden van me lippen, maar met deze gaat ie zo foetsieeeeeee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon ouderwetse pot vaseline. werkt bij mi super
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd vaseline.... Werkt perfect!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil de pret niet bederven , maar vaseline, was dat niet ergens anders voor . Het doet me toch wat vreemd aan dit op mijn lippen te smeren .
ouderwetse 'cacaoboter'.
amc
13 jaar geleden
Voor het slapengaan insmeren met vette uierzalf. (Niet de witte).De vette blijft de hele nacht zitten, dus als je dan door de mond ademt drogen je lippen niet zo uit.
En in uierzalf zit ook nog antibiotica, war bacteriedodend is.
13 jaar geleden
Wat ik heb geprobeerd: speciale balsems, sticks, gewone vaseline, uierzalf.
Bij mij helpt alleen Nivea, die gewone uit de blauwe doos. 's Morgens en 's avonds na het tandenpoetsen een beetje smeren en geen centje pijn meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je kunt doen voor zachte lippen:
-neem een suikerklontje en maak hem en heel klein beetje nat
-scrub dan met het suikerklontje je lippen(kijk uit, het zal helemaal uit elkaar vallen! :P) en wees voorzichtig, want je lippen zijn heel teer.
-als je klaar bent, was je de suiker even weg
-smeer vervolgens je lippen in met een dikke laag vaseline!

En wat betreft het beste middel: Iedereen heeft zo zijn eigen favoriete lipproduct die bij hem/haar goed werkt.
Ik zou een beetje rond kijken en gewoon wat uitproberen, blijf niet haken aan een product, zoals de labello.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weleda everon lippenbalsem

geeft ook bij langdurig gebruik geen verslavingeffect (dat je steeds meer moet gebruiken om je lippen zacht te houden)
Smeert daarnaast je lippen ook niet echt dicht

Mijn dochter en ik zweren erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de huid van je lippen is iets speciaals aan de hand: ze hebben geen talg- of zweetkliertjes. Een vettig laagje ontbreekt daarom op de lippen. Je lippen zijn daarom extra gevoelig voor omstandigheden als het weer.

Als je verkouden bent en je neus zit verstopt, droogt het ademhalen door je mond ook de lippen uit.

Lippenbalsem van Dr. Swaab voorkomt vochtverlies, velletjes en schraalheid, ik wil nooit meer iets anders dan deze lippenbalsem het werkt echt super!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de lippenbalsem van clinic,wel duur maar erg goed.zitten geen smaakjes aan en geen kleurstoffen in.trekt gelijk in je lippen zodat je niet van die vette glanzende lippen hebt of houd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kamillosan zalf , een zalf die is gemaakt van vluchtige olieën en kamille bloem extracten . Bij de drogist verkrijgbaar en super snelle werking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The bodyshop heeft van die potjes lippenbalsem, ruikt lekker en werkt goed.
13 jaar geleden
ligt er aan of je een jongen of een meisje bent.
meisje:verzorgende lipgloss (niet afdoen als je gaat slapen)
jongen:vaseline
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat er geen verschil was in meisje / jongen lippen ?
We zijn allemaal vlees , huid en bloed toch ?
Ik vind Dr. Swaab echt de beste!

Mijn vriendin vindt Vaseline heel fijn werken.

En een vriend van me gebruikt het liefst Purol.

Maar toch moet ik zeggen dat ik al heel wat mensen heb kunnen overtuigen van de goede werking van Dr. Swaab! Dat wil toch wel wat zeggen ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Het lijkt misschien vreemd om Vaseline body lotion op je lippen te smeren, maar het werkt wel!
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de dokter heb ik voorgeschreven gekregen; mosterd met suiker ong 15 ml. drie uur laten intrekken, in de tussentijd niks drinken en niet praten. Als je het recept wilt neem dan contact met me op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind labello altijd wel erg goed werken, der is een klein tubetje in het blauw/groen weet niet mer precies hoe die heet maar die werkt echt goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiercreme/zalf . voor kloven etc, dat werkt nog het best, het lijkt een beetje op vaseline, maar dan moet je wel de vette hebben en niet de zalf