Bestaat er nog een hoedenfabriek in NL of dicht langs de grens?

Wij willen graag eens een hoedenfabriek bezoeken, maar kunnen er geen vinden. Iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Capello in de Houtstraat Nijmegen is De Hoedenwinkel. Misschien dat zij u ook verder kunnen helpen.

Het beste antwoord

Hoeden maken is eigenijk geen fabriekswerk, en ook nooit geweest. Goedkope hoeden worden tegenwoordig in het verre oosten gemaakt ; je kunt dat ' fabriekjes' noemen, maar feitelijk zijn het natuurlijk werkplaatsen.

In Europa is hoedenmaken nog een - niet heel algemeen- vak, maar er zijn er zeker nog ettelijke te vinden. In de bron een paar links, maar zeker de moeite verder te googelen.

De toko die zich 'hoedenfabriek' noemt echter, maakt op mij meer de indruk van een verkoper, niet zozeer een atelier of daadwerkelijke fabriek. e website doet ook niets. (http://www.hoedenfabriek.nl/)

Toegevoegd na 50 seconden:
Er zullen best ateliers bij zijn die bereid zijn je een kijkje in de ' keuken' te laten nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!