Mag je een kledingstuk terug brengen naar de winkel omdat er een gaatje in zit?

Ik heb vanmiddag bij de Vero Moda een vestje gekocht (voor 20 euro, 'gewone' prijs, geen sale/korting). Vanavond paste ik hem nog eens en zag ik dat er aan de achterkant een gaatje zit (ongeveer ter grote van een 1 eurocent munt). Vreemd dat het mij niet in de winkel was opgevallen (maarja, het zit ook aan de achterkant/bij de schouder/okselnaad). Ik weet echt voor 99% zeker dat het niet mijn schuld is dat er een gaatje in zit!

Dus mag ik morgen gewoon naar de Vero Moda gaan en zeggen 'ik probeerde gisteravond het vestje nog even aan, en zag toen dat er een gaatje inzat! mag ik hem ruilen?'

Toegevoegd na 8 minuten:
oja, het bonnetje heb ik (vanzelfsprekend) nog!

Toegevoegd na 11 minuten:
en het merkje & kaartje zitten er ook nog aan vast

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.5K

Het beste antwoord

Je kunt morgen gewoon naar de winkel terug gaan, je bonnetje niet vergeten. Laat het gaatje zien en je krijgt gewoon je geld terug, of je kunt het ruilen als ze nog een vestje op voorraad hebben in je maat. Ik heb dit al zo vaak meegemaakt, het is echt geen probleem.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja natuurlijk mag dat .............je zal alleen wel je bon moeten tonen .
Sucses.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou gewoon eerlijk vertellen dat je het thuis aantrok en een gaatje erin zag, op de rug..
Als je de kassabon nog hebt en morgen meteen terug gaat, moet het volgens mij geen probleem zijn.
Wacht dan niet tot bv zaterdag, maar ga meteen terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook Vero Moda is wettelijk verplicht je een deugdelijk product te verkopen. Dus ja, je mag het ruilen. Vooral ook gewoon zeggen dat er een gaatje in blijkt te zitten.

Het maakt trouwens niet uit of je voor 99% of 50% zeker bent dat dat gaatje niet is ontstaan bij 's avonds nog een keer passen. Een kledingstuk waar de gaten in vallen als je het de eerste keer thuis aantrekt is ook niet deugdelijk, tenzij je natuurlijk probeert je te proppen in iets dat acht maten te klein is.

Overigens: ze hoeven geen geld terug te geven, met een vervangend kledingstuk of tegoedbon voldoen ze ook al aan hun wettelijke plicht. Of door het gaatje te repareren, maar dat doen ze niet omdat die kosten hoger zijn dan die van vervanging. Nederlandse kleermakers hebben namelijk een iets hoger tarief dan die in Bangladesh.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon naar de winkel terug gaan en je verhaal vertellen. Ik verwacht geen problemen voor jouw, ze zullen vast wel welwillend zijn om dit tot een goede oplossing te brengen zoiets als tegoedbon of vervangende kleding. Succes!