Blauwe plekken door Helix-piercing mogelijk?

Ik heb zo'n 6 dagen geleden een helix-piercing laten schieten. Zo'n oorbel in het kraakbeen maar dan ongeveer in het midden van men oor. Alles verliep goed en heb er geen pijn aan gehad, ook niet ontstoken, geen problemen. Tot vandaag. Plots zei men vader hoe blauw mijn oor wel niet zag waarop ik zei dat het van de koude was, tot ik het zelf eens bekeek! Heel de bovenkant van mijn oorschelp zag paars (niet in direct contact met mijn piercing) en nu tegen de avond is ook het kraakbeen onder mijn piercing paars gekleurd. Heeft dit iets met de piercing te maken? Had dit dan niet eerder komen optreden? Ik heb geen klap gehad of geen pijn aan de blauwe plek, maar maak me toch zorgen omdat het zich uitbreidt. Graag een snel antwoord, zodat ik eventueel kan ingrijpen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
16.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Raadpleeg je huis arts .

Antwoorden (1)

Ten eerste mag een helix piercing nooit in het oor "geschoten" worden, maar daar mag ik niks over zeggen want ik heb het zelf ook. Ik heb mijne nu al zo'n 3 maanden en het is nog steeds niet goed geheeld, dit kan overigens 9 maanden duren. Bij mij is het ook paars gekleurd, maar dat hoort er volgensmij gewoon bij, is het ook warm?

Mijn piercing werd warm en dik en paars en rood, kortom alles wat je doet denken aan een infectie. Dit kwam bij mij door het schoonmaken. Althans dat denk ik, want nu ik het niet meer schoonmaak gaat alles beter. Als je je helix laat schieten (in mijn geval bij een plaatselijke juwelier) geven ze je vaak tips over het schoonmaken van de piercing. Of misschien zelfs spul om het mee schoon te maken. Dit was in mijn geval iets wat leek op sterilon, van dettol. Dit schijnt heel slecht te zijn voor het heel proces. Mijn tip, ik zou je piercing wassen tijdens het douchen met gewoon water, ofet unicura zeep.

En nog belangrijk! Ik had mijn eerste piercing in mijn navel, deze moest ik goed draaien, doe dit bij je helix niet! Hij zal niet vast groeien, maar als je er aan blijft draaien zal de huid niet helen! Ik hoop je een beetje geholpen te hebben. Zie het dus nog even aan, als het echt niet beter word ga dan terug naar de zaak waar je je piercing hebt laten schieten.

Groetjes sem!