Hoe krijg ik me blouse een maat kleiner

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
12.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een naaimachine ? Zonder kan het ook, maar dan wordt het wel lastig het heel netjes te krijgen, met de hand.

Antwoorden (5)

tja, lastig..
Je kan het heet wassen (90 graden) én het in de droger doen. Kans dat het dan wat krimpt maar geen garantie. Het kan ook nog dat je blouse juist wat gaat uitlubberen/de vorm gaat eruit door het in de droger te doen. En wanneer er een opdruk opstaat heb je ook nog kans dat die er niet mooier op wordt. Je hebt een kans van 50/50. 50% dat het wat krimpt en verder mooi blijft, 50% dat je shirt er niet meer uitziet.
Ik zou ‘m weer op Marktplaats zetten, verkopen, en van dat geld weer een ander mooi shirt kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de pasvorm verder goed is, kan je er voor kiezen de blouse te laten innemen of dit zelf te doen als je handig bent. Heet wassen heeft vele risico's dus dat zou ik niet zo snel doen. Rond een tientje ben je snel klaar voor het innemen, in veel dorpen en steden zitten wel winkeltjes die dit doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De zijnaden iets innemen, en eventueel een paar sucons / coupenaden stikken in de panden, vooral als de boezem en/of de rug te wijd zijn.

Moet het meer dan twee maten zijn, dan wordt het moeilijkerom het netjes te doen en moet je de bloes eigenlijk uit elkaar halen en weer opnieuw in elkaar zetten, maar dat is geen werk voor een beginner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel junk-food eten en je blouse is binnen no time krapper om het lijfje, wat lijkt op een maatje kleiner !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door de mouw eruit te halen, de zijnaad in te stikken en de mouw ook en ze dan er terug in te zetten verder op de schouder.