staat maat 32 van de h&m gelijk aan maat 164/176 (kinderen)?

staat maat 32 van de h&m gelijk aan maat 164/176 (kinderen)? http://www.hm.com/nl/sizeguide?show=sizeguide_ladies

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
9K

Antwoorden (3)

Nou, als ik die kindermaten met de kleinste damesmaatjes vergelijk dan schat ik maat 32 eerder in op maat 158. Zelf heb ik namelijk damesmaat 38, maar ik koop vaak shirts van jongensmaat 176.
Amadea
11 jaar geleden
Ja,ongeveer wel.
Ik heb zelf shirts en truitjes in maat 32 en ook in 164/176 en dat is ongeveer even groot.
Alleen wat de lengte betreft zijn die shirtjes in kindermaat kleiner dan maat 32(de mijne in ieder geval zijn eigenlijk te kort voor mijn lengte)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de maten die jij gaf (in centimeters) vergeleken met de maten in centimeters op deze site: http://www.kindercom.nl/kinderkleding_maattabel/

Dan kom ik tot de conclusie dan maat 32 van H&M dus staat voor een
Borstmaat 76
Taillemaat 60
Heupmaat 84

Op die andere site kom je dan uit voor de
borstmaat op 152/158
Taillemaat op 146/152
Heupmaat op 158/164

Dus kijk even naar degene voor wie het is, maar ik denk dat je te hoog zit met 164/176 ik denk eerder aan 158/164 Dat klopt ook wel want ik ken volwassen vrouwen van 1,50 meter die XS dragen en dat is dus 32/34

Maar goed, je kunt het bij H&M altijd weer retourneren natuurlijk.

Toegevoegd na 45 seconden:
Herstel: ik denk eerder aan 152/158 want juist DAT klopt wel met die volwassen vrouwen van 1,50 meter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ongeveer 1.72 en ik draag maat 32 en ook maat 1.64/1.76.
Ik pas wel in 1.58/1.64 maar dat zijn lengtematen en dat is dan weer te kort.
In sommige boetieks hebben ze xxs maar dat is echt zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt natuurlijk vooral aan de broeken in een lengtemaat. Jij zou geen 164 broeken passen anders ben je geen 172. Mijn zoon is 4 cm korter en de 164 broeken worden nu te kort. Een shirt of trui wat lang valt kun jij natuurlijk wel aan maar ja dat kan ik ook met mijn 179.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee,geen broeken,die zijn veel te kort idd!
Alleen shirtjes oid,die ik dan ergens onder draag.
Bij mij is het vaak te groot(wijd)vandaar.
Maar als lengtemaat is het te klein/kort.
Maar korte truitjes en vestjes draag ik ook en dan maakt het niet uit.
Snap je het nog?^_*