Wat gebeurt er als leer met water in aanraking komt?

Ik heb zegmaar een leren armbanden dat ik de hele tijd op wil houden. Dus ook tijdens het douchen (armband gaat namelijk niet makkelijk af) dus ik vraag me af wat er met het leer zou gebeuren als het de hele tijd met water in aanraking komt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
21.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leer veranderd helemaal van kleur als het in aanraking met water komt. Dit is best eng want het word opeens veel lichter en als je niet weet dat je gewoon even moet wachten tot het de gewone kleur word....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er kunnen na het drogen ook vlekken zichtbaar blijven.

Antwoorden (3)

Leren armbanden kunnen prima tegen water. Na het douchen droogt de armband vanzelf op.
Het leer kan wel gaan barsten als het te vaak nat wordt op opdroogt (door uitzetten en krimpen)
Wat je kunt doen om het leer langer mooi te houden is om deze regelmatig in te smeren met vet (of transparante schoenpoets)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als leer met natuurlijke tannine wordt gelooid, wordt het soepel, bruin van kleur, en is het niet goed bestand tegen water.

Toegevoegd na 54 seconden:
http://wiki.watmooi.nl/pages/Leer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
naamlooss
11 jaar geleden
Weer wat geleerd!
Het leer gaat hard worden en verkleuren als hij opdroogt. Goed verzorgen met leer(vet)om de schade te beperken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een min, antwoord was al eerder en beter gegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom meteen een min? Een opmerking zou ook goed zijn geweest aangezien er niks mis is met het antwoord zelf.
Als je namelijk kijkt naar de tijden van de antwoorden, hebben ze allen rond dezelfde tijd geantwoord. Dit komt vaker voor en het is soms niet te voorkomen dat men dezelfde antwoorden geeft, rond dezelfde tijdstippen.
naamlooss
11 jaar geleden
Helaas kan ik geen plus geven op de reactie van Inkie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen ik mijn antwoord aan het intikken was, stond er nog niets.