zijn kleren in Australië goedkoper?

Ik weet dat in Amerika kleren over het algemeen goedkoper zijn. Geldt dit ook voor Australië?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
3.4K

Antwoorden (3)

Ja, dit komt omdat de Australische dollar minder waard is dan de euro. Australische dollars zijn zélfs nog minder waard dan de amerikaanse dollar. Dit klopt dus. Het ligt er wel aan wat voor kleding je uitzoekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als je 3 keer zoveel dollars betaald dan Euro's ben je nog steeds behoorlijk duurder uit. Raar antwoord...
Nee dit klopt niet... Desondanks de Australische Dollar minder waard is dan de Euro of de US Dollar.

Alhoewel Australië 1 land is, kunnen prijzen nog wel verschillen. Dit komt weer omdat de lonen hoger liggen dat in Europa of de VS. Zelf woon ik in West-Australië en dit is voor mijn gevoel de duurste staat die er is... Om een voorbeeld te noemen: een hamburger bij een bekent keten kost hier in WA $10.50 en in Victoria $9.50.

Maar om een voorbeeld te noemen voor kleding is een broek van G-star. Vorige week heb ik wat winkels bezocht voor een G-star broek. Gemiddeld koste die 200 tot 240 Dollar (162 tot 194 Euro).

Kortom alles is duurder in Australië.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje, ik vertrek begin December naar Sydney, maar moet nog een paar schoenen hebben. haha. die haal ik hier dus wel.
Ik weet niet precies hoe het met kleding zit, maar mijn ervaring is dat NIETS in Australie goedkoper is dan in Nederland. Australie is een duur land en met de lage stand van de Euro op dit moment wordt het er niet beter op. Gemiddeld liggen prijzen 1,25 tot 1,5 keer zo hoog als in Nederland.