Wat is een goed ventilerende en waterdichte jas?

Beste lezer,

Sinds de kou en het regenweer eraan zit te komen ben ik op zoek naar een goede ventilerende en waterdichte jas.
Ventilerend is belangerijk, want ik wil niet zwetend op school aankomen.

Ik heb de afgelopen dagen vooral lopen kijken naar de jassen van het merk; The North Face. Die hebben namelijk ritsen onder de oksels.

Iemand ervaring met The North Face jassen?

Met vriendelijke groet,

Pavalion

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.8K

Het beste antwoord

Je kunt het beste zoeken naar een jas met bijvoorbeeld Gore-Tex, of een andere vergelijkbare stof (Gore-tex is een merknaam). Jassen van The North Face hebben dat vaak ook, zijn fijne jassen.
Dit soort jassen kun je vaak vinden in buitensportwinkels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je moet een stone island jas kopen heb ik ook ik voel niks van de winter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn zoon moet ook vaak door storm en regen naar school op de fiets en we wonen direct aan zee. Hij is erg tevreden met zijn 'Fjallraven skalka' een halflang jack, 3 in één.
Een fleecejack met ritssluiting en 2 steekzakken,
Een laag waarmee je een wind-en waterdichte jack hebt dat je in warme maanden kan dragen (al dan niet met de fleecevoering, mocht het 's morgens nog fris zijn en die zelfs 's winters warm houdt)
Het buitenjack heeft royale zakken op de borst, 2 steekzakken,een zak op de mouw (handig voor zijn mobiel, die trouwens nog nooit nat geworden is hierin of zijn I-pod)een napoleonzak met rits is dit, je steekt je hand er dus schuin in. Hij heeft ook een binnenzak.
De capuchon is verstelbaar en eraf te nemen.
Hij zweet er nooit in en het is echt helemaal water-en winddicht.
amc
11 jaar geleden
Ik weet natuurlijk je budget niet, maar de jassen van de anwb zijn ook meestal erg goed. Als ik dagelijks in weer en wind zou moeten fietsen voor werk of school, zou ik wel willen investeren in een goede jas. Niks is vervelender dan nat van regen of zweet op de plaats van bestemming aankomen. Ook droogt een jas beter als hij niet door en door nat is geworden. Kijk maar eens bij de bron. Als je lid bent, krijg je best flink korting!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog een budget-tip: bij de Welkoop/Boerenbond hebben ze ook prima waterdichte, ademende jassen met verluchting. Die zijn meestal zo rond de 65 euro.
Verder zou je kunnen kijken bij ski-jacks. The North Face is oorspronkelijk ook een ski-merk. Ik heb ooit een waterdicht Tenson ski-jack gehad met ritsen onder de oksels.