Hoe haal je witte aanslag op zilver weg?

Ik heb pas een nieuwe zilveren ketting, maar nu zie ik opeens dat de helft een beetje wit uitslaat. Alsof er kalkaanslag op zit. Ik dacht eerst dat het beschadigd was maar het is wittig. Wat zou dit kunnen zijn en hoe haal je dit weg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
6.6K

Het beste antwoord

Goedendag,
Er bestaan natuurlijk allerlei middeltjes.
De ervaring leert!

Er bestaat al sinds lange tijd een tweetal middeltjes die door middel van opwrijving de metalen doen stralen als nooit tevoren !
Het ene heet "Brasso"en wordt veelal voor koper en goud gebruikt en het andere middel heet "Silvo"en wordt veelal gebruikt voor zilveren artikelen.
Beide produkten zijn over het algemeen gewoon te verkrijgen bij supermarkt of warenhuis.
Beide producten kunnen ook gebruikt worden als je zilver dof of zwart uitslaat.

Ik hoop je hiermee antwoord te hebben gegevn op je vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Eerst in een sopje wassen, dan met een spons behandelen, gedrenkt in een mix van 1 kopje azijn en 2 eetlepels soda. Tenslotte licht opwrijven met een doekje met ouderwetse zilverpoets.

Toegevoegd na 2 minuten:
PS: witte en soms gelige aanslag komt wel vaker voor. Het is het gevolg van zilver dat in aanraking komt met allerlei omgevingsinvloeden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zilver krijg je het beste schoon met een vochtige spons en krijtpoeder (bij de drogist). Wrijven, afspoelen en afdrogen. Bij sterk vervuild zilver vraagt dit wel even geduld maar het is niet toxisch.
fremar
11 jaar geleden
En als bovenstaande tips niet helpen, probeer eens tandpasta. Inwrijven met een wattenschijfje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zilver is ook heel goed te poetsen met sigarettenas en keukenrol. Geeft een verbazingwekkend resultaat.