Kleding maat omrekeken

Hoi,

Is er ergens een site of een excell bestandje of zo die de maten omrekend in maten van de andere landen.
zo heb ik 31 of 32 colbert maar soms staan er ook ander maataanduidingen in de colbertjes
Broek maat 40 of 42 spijkerbroek en van een andere broek maat 29 volgens mij maar dat weet ik niet zeker.
xxxl is 47-48 overhemd volgens mij.

Ik wil eigenlijk gewoon ergens mijn maat intikken en dan zien welke maataanduidingen ze nog meer gebruiken
Dat zou voor mij het kopen wat gemakkelijker maken.

Toegevoegd na 6 dagen:
Er zijn inderdaad redelijk wat maattabellen in de winkels en op het internet, ik heb echter een xxxl maat en deze staan er niet duidelijk op
dus het liefst gewoon een lijst waar op staat spijkerbroek 42 kan ook 29 zijn of??
als colbert 31 of 32 past kun je ook ...aan trekken want die is ongeveer dezelfde grote

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Site van bovengenoemde antwoorder is leuk, maar hou er rekening mee dat maten per kledingfabrikant weer anders uit kunnen vallen.
Van sommige merken kan ik een 40 aan, bij anderen moet ik soms zelfs naar 44 (esprit... valt altijd heeeeel klein uit).
Kortom, al heb je het doorgerekend, dan nog zul je het eerst moeten passen om te kijken of het wel fijn zit.

Het beste antwoord

oke als je het helemaal wilt hebben kan ik je wel een matentabel opsturen/in elkaar zetten,maar nu even in het kort:je hebt van kostuums buikmaten en gewone maten,de buikmaten worden aangegeven met getallen in de twintig en dertig,en de extra lange maten in de honderd en gewone maten in de veertig en vijftig....dus het ligt eraan wat voor figuur je hebt ivm naar welke maten tabel je moet kijken......de maat van overhemd heb je gelijk in dat dat een grote maat is(xxxl)...bij je broeken is het gewoon of ze de amerikaanse maataanduiding hanteren of de engelse,maar ook daar gaat het om hoe je figuur is,kijk als je een buik hebt kun je best een "nietbuikmodel"broek aan maar dan zit het niet zo mooi.....kortom:eigenlijk heb je maar voor ieder figuur 1 maataanduiding die het beste zit......als ik een foto van je had had ik meer kunnen zeggen,maar hoop dat je hier al iets wijzer van bent,anders moeten we het via via met de mail over hebben

Toegevoegd na 1 minuut:
natuurlijk kun je ook naar een herenwinkel gaan waar ze je zien en meteen je de goede maataanduidingen opschrijven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

is deze site iets?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een beetje kledingzaak hangt meestal wel een lijstje daarvoor. Of anders zal een behulpzame en dekundige verkoper je ongetwijfeld willen helpen!