Wat betekent alleen "750" in een zilverkleurige armband?

Er staat dus geen tulpje of eikenblad o.i.d. bij, alleen het getal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Sterling zilver bevat het hoogste deel aan zilver en heeft als keurmerk 925.
Hoe meer er van een ander metaal is toegevoegd (meestal koper) hoe lager het keurmerk.
750 is wel één van de laagste waarden waarschijnlijk gekocht in het buitenland. In Nederland is sterling zilver en 835 het meest gangbaar. Het eikenblad en tulp zijn keurmerken voor goud en niet voor zilver.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ook vreemd die 750,dit staat in principe voor 18 karaat goud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk Maria! Ik ging uit van een lage waarde zilveren armband maar het zou een witgouden 18 karaats kunnen zijn, in principe zouden er dan in een in Nederland gefabriceerde armband wel ijkmerken moeten staan maar de armband kan natuurlijk nog steeds uit het buitenland komen. Om dit zeker te weten kun je hem even laten testen bij de juwelier gast 57428. Als je hem niet voor de oud goud/zilver waarde wilt verkopen vraag dan even of ze hem aan de binnenkant willen testen ivm een eventuele lichte verkleuring door de testvloeistof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt,ik zou de armband zeker laten testen of het geen wit goud is voordat je hem als zilver aan ziet.