Hoe moet je je nagelriemen naar achteren duwen ?

Zodat je nagels goed kunnen groeien moeten je nagelriemen naar achteren geduwd worden weet iemand hoe dit moet of met wat dit moet ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
7.3K

Antwoorden (5)

Hiervoor gebruik je een 'bokkenpootje' en die koop je bij de drogist. Het beste kan je er een nemen met rubberen duwrand want plastic beschadigd eerder je nagels.

Toegevoegd na 17 minuten:
Maak ze eerst zacht. Als je net gedoucht hebt, zijn ze al zacht, anders week je de nagels 5-10 min. in een kommetje met lauwwarm water en wat sop. (liefst parfumvrij)

Heb je last van losse velletjes, knip deze dan voorzichtig weg met een spits scherp schaartje of een nagelriemknipper.

Je nagelriemen verzorgen de matrix( het halve maantje op je nagels) Het is dus belangrijk dat je deze in goede conditie houdt. masseer ze lekker in met enkele druppeltjes nagelriemolie of-crème.

Liggen je nagelriemen ver over je nagel, dan kan je ze voorzichtig met een bokkenpootje of wattenstaafje naar achteren duwen. Forceer niets, daarmee kan je de nagelriem alleen beschadigen.

Wil je ze nu lakken, maak ze dan vetvrij met een wattenschijfje en wat desinfecterende lotion. De lak hecht dan beter.
Wil je ze niet lakken, smeer dan je handen en nagels alleen in met een hand-en nagelcrème. Niet extra je nagelriemen ook meenemen, want die zijn al verwend.

Doe dus voorzichtig en stem je verzorging af op de staat van jouw nagelriemen, gebruik de juiste spullen en schenk regelmatig aandacht aan je nagelriemen.

Knip ze nooit weg!
amc
11 jaar geleden
amc
11 jaar geleden
Jij weet wat je doet en pakt de nagelriemen professioneel aan. De vraagstelster weet dit niet en dan kan je beter niet erg droge nagelriemen hebben. Een nagelbadje is sowieso lekker en als je er de tijd voor hebt...waarom niet? Olie moet je maar net in huis hebben en zonder olie moet je dan even weken. Ik heb zelf nooit last van te zachte nagels bij het nagelriem verzorgen. Misschien omdat ik een rubber bokkenpootje heb. Met hout of plastic...inderdaad.
Eigenlijk is de meest simpele manier om direct na het douchen of baden met je handdoek je nagelriemen terug te duwen. Je nagelriemen zijn dan al zacht van het water en dan zijn ze makkelijk terug te duwen.
Niet heel hard maar rustig terugduwen zodat er geen wondjes kunnen ontstaan.
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Ik ben ook 8 jaar full time voetverzorger geweest, weet ook wel waar ik het over heb, maar ja... er zijn altijd mensen die het beter weten ;-)))
bij essence heb je daar een soort wit pennetje voor ongeveer 1.50 denk ik. het is echt super handig! zelf gebruik ik het ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet ze niet zacht te maken met nagelriem olie, na het douchen heb je geen voeding voor je nagels, met een nagelriemolie verzacht je jou nagelriemen en voed je gelijk je nagels
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een goede handverzorging hoort ook veel aandacht voor je nagels. Maar hoe staat het met je nagelriemen? Geef je die ook de aandacht die ze verdienen én nodig hebben? Gezonde nagelriemen zorgen voor gezonde nagels. Verzorg ze dus goed!

Benodigdheden

Wattenschijfjes
Bakje
Lauwwarm water
(Parfumvrij) sopje (b.v. badschuim of een beetje badolie)
Bokkenpootje
Nagelriemschaartje
Nagelriemolie of -crème
Hand- en nagelcrème
Desinfecterende lotion (optioneel, als je na de verzorging je nagels nog wilt lakken)

1) Maak je nagelriemen zacht
Om je nagelriemen goed te kunnen verzorgen, moeten ze zacht zijn. Als je net onder de douche vandaan komt, kun je deze stap overslaan. Anders maak je je nagelriemen zacht door ze ongeveer een minuutje of 5-10 onder te dompelen in een bakje met lauwwarm water en een beetje sop. Wees zacht voor je nagelriemen en kies voor een parfumvrij sopje.

2)Verwijder losse velletjes

Heb je last van droge nagelriemen en zie je overal oncharmante velletjes? Knip deze dan voorzichtig weg met een nagelriemknipper. Let op: het is niet de bedoeling dat je de nagelriem zelf wegknipt. Ga dus erg voorzichtig te werk!

3)Masseer je nagelriemen

Je nagelriemen beschermen de matrix van je nagel. Dit is de andere helft van het halve maantje dat je boven je nagelriemen ziet. De matrix houdt je nagel gezond; het is dus belangrijk dat de 'poortwachters' van je matrix in goede conditie blijven. Dit doe je door te beginnen met een lekkere massage. Druppel wat nagelriemolie of -crème op je nagelriemen en masseer dit lekker in.
Gebruik nagelriemolie als je erg droge nagelriemen hebt.

4)Duw je nagelriemen naar achteren

Het kan zijn dat je nagelriemen heel ver over je nagel liggen. In dat geval kun je ze nu voorzichtig met een bokkenpootje of een wattenschijfje naar achteren duwen. Doe dit heel rustig en alleen als het nodig is.
Merk je dat het terugduwen niet zo makkelijk gaat? Dan is het waarschijnlijk niet nodig. Forceer dan niets, daarmee kun je je nagelriem alleen maar beschadigen.