Waarom hebben bh's over het algemeen een sluiting aan de achterkant?

Ik herinner mij voedingsbh's met voorsluiting. En incidenteel is er wel een te koop, meestal sportbh's. Heel functioneel, maar niet bepaald leuk.
Het is toch heel onhandig, zo'n rij haakjes die op je rug moet sluiten?
Ik doe meestal de haakjes aan de voorkant dicht en draai het ding dan om, maar dat is met warm weer ook niet prettig.
Hoe komt het dat er niet meer bh's met voorsluiting
worden gemaakt?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie nu dat nog iemand er naar zocht:
http://www.goeievraag.nl/vraag/bh-voorsluiting-gezocht.223961

Wat daar geantwoord is, heb ik ook gevonden.
Maar het is inderdaad allemaal niet aantrekkelijk spul.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op je vraag waarom heb je al antwoord gekregen dus wil ik je alleen laten weten waar je toch leuke bh's kunt vinden met voorsluiting,bij de bron kun je ze vinden, ik raad je aan om bij sorteer op: vanaf laagste prijs te zoeken.
Ik hoop dat je hier slaagt! Groet vlindertje98 Bronnen:
- http://www.beslist.nl/products/mode/mode_468972/r/bh+met+voorsluiting/?sortby=price_min
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze hebben een sluiting aan de achterkant of aan de voorkant omdat ze anders van de borsten af vallen bij het opstaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je vlindertje, die link had ik ook al.
Maar behalve dat de meeste bh's daar geen voorsluiting hebben, zijn die met voorsluiting niet echt leuk he? @ jammerrr: ik snap je opmerking niet??
Er zijn trouwens ook wel bh's zonder sluiting hoor,
die je over je hoofd aantrekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er toch een paar gezien voor een leuk prijsje die ik wel leuk vond maar ja smaken verschillen!
Ik denk dat @jammerrr leuk wilde doen ofzo?
Jammerrrrrrrrrr dat ze geen antwoord geeft :)

Het beste antwoord

Omdat er dan meer verstelmogelijkheden zijn. Het zijn dus geen historische maar praktische redenen. Als de sluiting aan de voorkant zou zitten dan is er weinig ruimte voor een elastiek met haken en ogen. Wanneer de haakjes aan de achterzijde worden geplaatst kun je de bh in omvang verstellen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat ik daar niet aan gedacht heb. +
Ik had die link ook niet gevonden.
Het is een acceptabele verklaring.
Maar dan nog: ze zijn er wel met voorsluiting, dus het kan wel. En waarom dan niet leuk en gekleurd? Commercieel niet aantrekkelijk?
Te weinig vraag naar door (vooral jonge) vrouwen?
Amadea
11 jaar geleden
Omdat ze over het algemeen alleen gevraagd worden door vrouwen die borstvoeding geven. Dat zijn er niet zoveel, en de tijd dat ze dat doen is vaak ook maar een paar maanden. Waarom zou je dan voor weinig vrouwen voor een korte periode een aparte beha gaan produceren en proberen te verkopen, terwijl het best kan met een simpele voedingsbeha van de Hema?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krol: of het wel of niet lekker zit, dat is een kwestie van smaak he?
Iedere vrouw is anders. Andrea: bedankt. Ik zal er mee moeten leren leven (LOL).