Wat te doen bij statisch haar!

Voorkomen is beter dan genezen! Preventief kunt u al de nodige dingen doen om het statische in uw haar te voorkomen of de kans hierop te verkleinen.

Zorgt u ervoor dat;

- de vochtregulatie in uw huis optimaal is, dus controleer met regelmaat of de bakjes aan uw verwarming gevuld zijn met water!

- u uw haar beschermt tegen de koude buitenlucht middels een sjaal of een muts of petje.

- u in de winter veelal gebruik maakt van hydraterende haarverzorgingsproducten.

- u haarproducten die alcohol bevatten zoveel mogelijk ziet te vermijden tegen uitdroging.

- u zo min mogelijk nylon- houdend textiel draagt, dit om opwekking van het statische haar te voorkomen.

tips!

- maak gebruik van een houten kam!

- spuit wat haarlak op uw kam voor u gaat kammen!

- maak gebruik van een spray-wax!

Hoe meer vocht uw haar bevat, hoe kleiner de kans op statisch haar!

Het is dus verstandig in de koude wintermaanden veelal uw haar te conditioneren.

Een conditioner na het wassen, een leave-inn conditioner gebruiken en 2 wekelijks een hydraterend masker voor uw haar te gebruiken.

Als u al gevoelig haar heeft is het verstandig om uw haar droog te deppen met een handdoek en het niet droog te wrijven.

U kunt ook met een antistatisch doekje over uw elektrische, geladen haar gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een tondeuse kopen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn tips die echt helpen: http://www.gezondheidsnet.nl/haar-in-de-hoofdrol/artikelen/1928/tips-tegen-statisch-haar

Vervelend he..in de winter.. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de drogist verkopen ze cremes die speciaal voor statisch haar is.
Tevens kan je dan ook beter een borstel kopen van bv hout, en geen plastic materiaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou wat tarwequat/haarquat aan je shampoo's kunnen toevoegen. Het is een natuurlijk middel wat gewonnen wordt uit tarwe. Het legt een flinterdun laagje op je haren waardoor het makkelijk kambaar wordt en toch anti-statisch is. Ik gebruik het zelf ook in mijn eigengemaakte shampoo's.

Maar ook een goede conditioner kan al wonderen doen voor je haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar kun je dat krijgen? En hoeveel moet je daarvan door je shampo doen?
Eigenlijk is het heel eenvoudig, je haar niet te vaak wassen, daar wordt het ook droger van. En geen föhn gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klein beetje cremespoeling in de handen wrijven en op droog haar doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cremespoeling en speciale shampoo's werken opzich best goed, maar wat je ook kan doen is een paar druppels citroensap in een bakje water doen, eventueel wat parfum erdoor zodat het niet zo stinkt, en dan met een kammetje het citroensap-water door je haar kammen. eventueel wat meer doen met je hand, maar niet te veel want je haar moet er niet echt nat van worden. dit werkt echt heel goed! zorg dat je echt niet te veel doet van het hele mengsel, en ook niet te veel citroensap in het water doen want dan gaat je haar plakken. dus heel weinig!

Succes met je statische haar!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minder vocht drinken op een dag. Door te veel vocht in je lijf, wordt je statisch.