Van zwart haar naar bruin haar verven, maar zonder te bleken. Hoe doe ik dit het beste?

Mijn haren zijn dus op het moment zwart, maar ik wil ze bruin gaan verven. Donkerbruin of chocoladebruin, daar ben ik nog niet zeker of. Ik wil ze absoluut niet bleken..., waardoor mijn kapster zei dat het misschien beter is om alleen de uitgroei steeds bruin te verven. Zwart is niet mijn echte haarkleur, dus ik heb soms uitgroei... vandaar. Zal dit niet vreemd gaan uitzien dan? Zwart haar met bruin geverfde uitgroei xD? Of is het beste dan gewoon als ik een donkerbruine verf haal, waardoor het wat meer bij het zwarte past en dus niet onnatuurlijk uitziet?

Toegevoegd na 40 seconden:
Nog niet zeker van*

Toegevoegd na 15 minuten:
Wat is bijvoorbeeld een goede shampoo dat mij zou kunnen helpen met die ontkleuring...? Ik heb gehoord dat Head & Shoulders je kleur snel doet laat verdwijnen o: Fabeltje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
21.5K

Het beste antwoord

Ik zit precies in hetzelfde schuitje! Ik heb mijn haar vorig jaar zwart geverfd maar nu wil ik ook terug naar bruin. Ik heb van mezelf donker blond haar! Ik kan je vertellen dat alleen de uitgroei bruin verven echt niet werkt. Ik gebruikte daarvoor de donkerste bruine verf die er was en zelfs toen zag ik nog een duidelijk verschil. Ook was het zo dat de bruine verf door de zon heel licht werd en en het zwart donker bleef. Head & shoulders heb ik ook geprobeerd, maar mn haar werd er heel droog van en van kleur verschil was nauwelijks iets te merken! Helaas helaas... Ontkleuren is in mijn beleving nog de enige oplossing! Ik heb besloten het gewoon voorlopig zwart te houden want zo slecht staat het mij nou ook weer niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zwart bruin maken lukt niet zonder te bleken, dus het advies van je kapper is goed, donkerbruin is nog bijna zwart, dus daar zul je weinig van zien, je kunt het beste naar het advies van je kapper luisteren, die weet waar ze over praat, er is vast een oplossing die niet raar is.

Toegevoegd na 17 minuten:
met Head & Shoulders slijt de kleur inderdaad sneller
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het bij de kapper zachtjes laat bleken is het snelste resultaat, die zet er daarna een mooie bruine kleur over. Anders blijf je eeuwig met dat zwarte haar en een lichtere uitgroei is echt een raar zicht.