Welke maat is dit? (bh)

Ik snap het niet echt, kan iemand helpen?
Boven staat EUR 85D
onder staat B•F•L 100D

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (5)

85D, die EUR staat er voor dat het in europa 85D is, want in Amerika hebben de andere bh maten dan in nederland!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
de D betekent cup D ja.
Ritsuka
11 jaar geleden
en de 85 staat voor 85 cm omtrek (vlak onder de borsten word dit gemeten).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat meten ze in Belgie, Frankrijk en Luxemburg dan????
Wat is het verschil dan tussen die 85 en die 100?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Belgen doen 'borstomtrek onder de boezem + 15', zie bron: http://www.ergonomiesite.be/antropometrie/bh_maat.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is daar de logica van stippel?
Volgens de Europese normering is dit een 85D.
Dit is een 100D volgens de Belgische,Franse en Luxemburgse maten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Jawel, dat is wel hetzelfde!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
85D hier in Nederland is hetzelfde als 100D in België, Frankrijk en Luxemburg. De cupmaat is wel hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is hetzelfde als bij kledingmaten. Dan staat er bijvoorbeeld bij NL M en bij D S. Waarom landen allemaal verschillende maten hanteren snap ik ook niet, maar het zij zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt debbiegirl84.
Hier kan je het uitrekenen. 85D klopt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je vult 100D bij de B/E/F in en dan zie je dat bij Eu/Jap 85 D komt te staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is 85D! Dat is de Europese maat >EUR< belgië, frankrijk en luxemburg is het 100D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
EUR staat voor europa, 85 staat zeg maar voor je omvang en D voor je cup. B,F,L is belgië, Frankrijk, Luxemburg, daar gelden weer andere maten, 100 D dus.