Waar haal ik een vrolijk gekleurd overhemd vandaan?

Ik ben op zoek naar (een) overhemd(en) met frisse vrolijke (primaire) kleuren in grote vlakken of banen. Heb het even gehad met het vreselijk saaie aanbod van grijs, paars, ruitjes, smalle streepjes etc. Vind mannenmode algemeen vreselijk saai en loop 'noodgedwongen' ;-) daarom al 20 jaar in -degelijk oud- spul omdat ik het de moeite van nieuw kopen niet waard vind. Waar vind ik bijvoorbeeld een overhemd in de kleuren van onze nationale vlag? Of een 'Rietveld'? En dan ook nog met lange mouwen en grote borstzakken. (Gat in de markt, toch?)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is meestal in een kledingzaak.... probeer het eens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je alleen primaire kleuren en alleen strepen en vlakken of mag het nog wat verder "out of the box"?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3 weken oefenen? Weet je, dat zou ik wel willen, maar net als zingen is dat iets dat ik toch maar niet ga doen. ;-)
Had acheraf best iets in de mode willen doen kwa ontwerpen.
'out of the box' kan wellicht prima, maar niet de kant op van CJ van 'Eggheads' (BBC 19:00)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik word er wel vrolijk van hoor, van die overhemden van CJ,
voor jou dus een beetje teveel van het goede. Jammer, had ik net zulke leuke gevonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je trouwens niet toevallig Mondriaan in plaats van Rietveld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kwa kleuren liggen Mondriaan en Rietveld (neem de beruchte stoel...) niet zo ver uit elkaar... Mooie combi's: rood op zwart, rood op wit, zwart op wit, geel op blauw, geel op zwart etc etc en vice versa...

Het beste antwoord

Ik heb net zelf even zitten prutsen omdat het gewoon heel leuk is, namelijk je eigen online overhemd ontwerpen en laten maken. Heel verslavend en op het eind zag het er ook niet meer uit, dus maar even geen afbeelding, maar voor jou lijkt het me een hele leuke klus. Er zijn er meerdere die dat doen, even online overhemd ontwerpen googelen, maar hier heb je er alvast een paar.

http://www.bivolino.com/congpage.aspx?CID=38

http://www.drezzd.com/nl/maatwerk-overhemden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bivilino is gaaf!, Daar ga ik zeker mee aan de gang,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja leuk is dat hè? Die onderste heeft wel veel meer kleuren en je kunt daar echt alles zelf bepalen, dus twee verschillend gekleurde voorpanden, borstzakjes, manchetten etc..., bij Bivilino is de keuze wat beperkter en deze is ook duurder. Hoe dan ook, veel plezier bij het ontwerpen van je overhemd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super bedankt allemaal. Ik heb een shirt besteld bij drezzd. Even afwachten of het bevalt natuurlijk maar: eigen ontwerp, dus daar mag ik niet over klagen. ;-)
(Wit-zwart met rode accenten)

Andere antwoorden (3)

Je kunt bij de V&D naar mijn mening altijd best leuke overhemden kopen. Ze zijn daar ook niet zo vreselijk duur, en je hebt ook best een breed aanbod. Kijk alleen niet naar de overhempjes die allemaal in verpakking liggen, dat zijn vaak de overhemden die er alleen leuk uit zien wanneer je ze strak in een hoge broek heb gestopt. Ik hou daar zelf namelijk nooit van, en wil gewoon een overhemd die best ''strak'' valt, en niet zo wijd om je heen dwarrelt alsof je een laken rondom je hebt hangen (Ik ben zelf best dun.). Verder heb ik laatst bij de H&M ook een prima overhemd gekocht, net zoiets als deze:
http://www.hm.com/nl/product/98440?article=98440-A
Die van mij is blauw met wit en past bij vrijwel elke broek die ik in mijn kledingkast heb hangen.
Kortom, bij de H&M en V&D zul je vast wel wat vinden;) Daar vind je zeker meer variatie dan gewoon een standaard wit overhemdje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je zoiets als dit bedoeld (gezien je reacties en dat Mondriaan je wel iets leek):

http://www.zalando.nl/bench-justified-t-shirts-met-print-multicolor-be622d011-002.html

Als je niet zo'n man bent die graag in kledingwinkels staat te snuffelen op zoek naar shirten en overhemden, kan je je voordeel doen op kledingwebshops. Ik denk dan aan Wehkamp, de Otto, of zoals in mijn voorbeeld Zalando (dat is óók voor mannen), Shoeby.

Ze hebben tegenwoordig overhemden in alle kleuren, niks is tegenwoordig gek genoeg om niet te dragen.

Je kan via deze site http://www.mannenstyle.nl/kleding/ eens kijken wat jij mooi vindt, en bestellen wat jij graag zou willen hebben.

En als je dan iets besteld, neem dan niet de maat die je jaren geleden had, maar doe er 1 of 2 maten bij, als je lichaam weinig is veranderd. Of helemaal geen maat erbij als je al die jaren hetzelfde bent gebleven kwa lichaamsbouw.

Of als je in de jaren van "vorm" bent veranderd, laat je dan liever even opmeten bij een kledingzaak om achter je maat te komen, zodat je zeker weten de juiste maat hebt voordat je iets besteld en een miskoop koopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
He, nee. Dat is het ook zeker niet, en dan is het ook nog een T-shirt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, dat t-shirt was een voorbeeld... :) Hoop dat je wat vindt wat wel naar je smaak is.
Moi! wat toevallig mijn collega is net met zo'n overhemd opt werk gekomen en wij reageerden allemaal ; wat zie jij er lekker vrolijk uit!.
Hij zei bedankt maar ik heb het 'gewoon' bij de Zeeman gekocht hoor! ongeveer 8euro!
Dus!!! je kan dan ook nog ff denken aan Wibra/Bristol/ én voor een écht voetbal shirt zou ik een carnavals winkel niet overslaan
Veel vrolijkheid toegewenst!!!