Krijg je zweetvoeten in Thermo sokken? Ademen Thermo sokken en ondergoed wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Thermo ondergoed en sokken ademen. Dat betekent niet dat je geen last van zweetvoeten kunt hebben of meer transpiratie. Die lichaamsactiviteit met vochtafscheiding blijft altijd bestaan en verhevigt bij inspanning. Het woord thermo zit erin omdat het zorgt dat de warmte door het transpiratievocht niet te hard wordt onttrokken van de huid. De thermostof neemt namelijk niet tot nauwelijks vocht op waardoor de huid niet afkoelt en het niet aan de huid plakt. Hardlopers met een katoenen hemd voelen dit doordat het vochtige hemd zorgt voor te veel afkoeling en het plakt aan jouw huid waardoor door het verdampen van het vocht warmte aan de huid wordt onttrokken. Geuren in thermokleding kunnen ontstaan dus ook transpiratie- en voetengeur. Kwestie van hygienische behandeling. Dat betekent dus dat thermogoed beter ademt bij transpiratie zeker ten opzichte van katoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

"Thermokleding is van dun materiaal gemaakt, waardoor het weinig weegt. Ook kan je lichaam gewoon blijven ademen. Je gaat dus niet zweten van thermo ondergoed."

http://www.leerwiki.nl/Warm_blijven_met_thermo_ondergoed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is het voordeel van thermokleding, het ademt en geeft het vocht door naar buiten. Je lichaam blijft droog, én je thermokleding blijft ook droog.