Wat voor broeken zijn flannel trousers?

Hoe heten ze in het Nederlands en wat voor soort stof is dit?

Toegevoegd na 5 uur:
Zijn flannel trousers dus de "pure wool trousers"?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Flannel is het materiaal ; een zacht materiaal, oorspronkelijk van wol, tegenwoordig ook wel van katoen. Licht opgeruwd weefsel. In het nederlands noemen we het flanel, en wordt er vooral beddengoed van gemaakt.

Wat in Engeland flannel trousers heten, zouden wij gewoon een wollen pantalon noemen. En dan moet je niet aan wol denken als bij gebreide truien, maar een dunne, heel iets opgeruwde stof.

Toegevoegd na 5 uur:
Flannel is pure wol, maar er zijn ook wollen broeken die geen flannel zijn ; de binding en ruwing van de wol telt mee voor de benaming van de stof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Flanel kennen we tegenwoordig vooral als stof voor pyjama's en lakens en dekbedovertrekken. Die lekkere zachte warme stof, vooral heerlijk in de winter. Ik dacht dat flanel altijd katoen was, maar blijkbaar zijn er ook andere varianten.