Waarom ruiken zij zichzelf niet

Soms heb je van die mensen die ontzettend erg transpireren, en dat stinkt soms behoorlijk!
Ik weet zij zitten heel de dag in die lucht en zijn eraan gewend maar als je van buiten naar binnen gaat ruik je wel het verschil
En Waarom doen zij hier niks aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (5)

Omdat de mensen in hun omgeving waarschijnlijk niet duidelijk aangeven dat ze er iets aan kunnen doen. Ik herken het wel hoor... Maar als je zo iemand rustig uitlegt dat hij/zij niet fris ruikt en dat hij er iets aan kan doen (bijvoorbeeld deodorant gebruiken of anders kleden) dan heb je grote kans dat het effect heeft en dat ze het zelf ook in de gaten krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn gewent aan hun eigen lichaamsgeur ze zitten er namelijk 24/7 in!!jij ruikt je eigen wasmiddel ook niet meer het is een soort van 'jouw' geur geworden maar je ruimte de wasmiddel wel van andere mensen hun kleren..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad erg vies!

Sommige mensen hebben dat van zichzelf niet eens in de gaten.
Er zijn zelfs mensen die hooguit 1 of 2 keer per week onder de douche gaan. Die mensen hebben geen idee welke geur ze verspreiden. Ik kan er zelf niet echt goed tegen! Ik denk dat het ook met de opvoeding te maken heeft en de omgeving waarin ze leven.
Ik persoonlijk vind het wel een must om elke dag even onder de douche te stappen, vooral na werktijd want dan behoor ik ook tot de categorie bunzingen!
Maar tussen zweet van 1 dag of van meerdere dagen zit een enorm verschil.
Ik denk dat onwetendheid bij die mensen een grote rol speelt en voor een andere groep geld gemakzucht en/of luiheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de menselijke neus is een zeer lui orgaan, ik kom beroepshalve af en toe met dode mensen in aanraking, dikwijls in vergaande staat van ontbinding, in het begin moest ik kotsen door de lijkgeur, nu, na jaren, doet het mij niets meer... ik kan mij dus best voorstellen dat mensen die ganse dagen stinken het uiteindelijk zelf niet meer ruiken en dat ze als niemand hen daar dan op wijst er ook niets aan doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik knap ; volgens mij smeren ze in laboratoria waar ontbindende lijken onderzocht moeten worden toch echt wel menthol onder hun neus om de ergste stank te maskeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geloof mij, menthol is als een pleister op een houten been, het enige wat écht helpt is "het knopje" vinden in uw hoofd en omschakelen :p .
In een lab is de boel trouwens geventileerd, dat helpt ook wel een beetje soms...
Kleren gaan pas ruiken als zweet oud is. Als je je gedoucht bent en schone kleren draagt, je vervolgens vreselijk inspant tot je zweetplekken onder je oksels hebt, zul je niet stinken. De bacteriën in je kleren gaan pas later aan het werk.

Als je zo gezweet hebt en je vervolgens niet doucht en de volgende dag dezelfde kleren aantrekt, zul je pas echt ruiken!

Mensen die de hele dag in die geur zitten, ruiken het niet. Maar als je ze vraagt hun neus in hun oksel te steken of in de gedragen kleding die ze net uitgetrokken hebben, zullen ze wel degelijk merken dat het stinkt.