Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen wimpers weer aangroeien ?

Na mijn mascara verwijdering kwamen wimperharen meer, en er ontstont een kaal plekje, groeien mijn wimperhare weer aan en hoe lang duurt dit ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
11.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je een heel fijn lijntje vlak langs je wimpers (en het kale plekje) trekt, zie je er niets van - heb ik eens gehad met een te oude wimperkrultang.....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Net als hoofdharen groeien ook wimpers weer aan. Alleen veel minder snel. Het duurt ongeveer twee tot drie maanden, voordat er weer een nieuwe wimper is.

Wimpers zijn belangrijk omdat zij als een soort sensoren werken, die je ogen waarschuwen voor aankomend vuil. Net als snorharen bij een kat zijn je wimpers erg gevoelig voor bewegingen. Ze hebben snel door wanneer er een vuiltje in de buurt van je oog is. Je wimpers geven dan een seintje aan je oog, zodat je deze dichtknijpt. Zo wordt vuil in je oog voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja hoor, dat komt terug... zes tot 8 weken dan zijn ze bijna op lengte...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen paniek, ze groeien weer aan, zonder dat we er erg in hebben vallen ze ook uit, omdat deze iedere keer vervangen worden. Dus dit komt weer helemaal goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor wimpers groeien aan,ik heb dat altijd doordat ik eraan loop te trekken of te prutsen,het duurt wel eventjes(bij mij ongeveer een maandje)maar ik vind dat het kale plekje aardig snel weg is want als je al een klein wimpertje er heb zitten zie je de kale plek al niet meer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als hoofdharen groeien ook wimpers weer aan. Alleen veel minder snel. Het duurt ongeveer twee tot drie maanden, voordat er weer een nieuwe wimper is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor, zelfs je kan ze heel lang laten groeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding