Is het slecht voor je voeten als je schoenen (met hak) een maat te groot draagt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hakken zijn sowieso slecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hakken staan wel mooi en vrouwelijk dus ik loop er toch graag op.
Ritsuka
12 jaar geleden
wissel hakken wel af met platte schoenen. Beter voor je voeten en benen.

Het beste antwoord

Ja, dat kan slecht zijn als je steeds omzwikt doordat je geen steun hebt. Daar kunnen ook je gewrichten na verloop van tijd door beschadigd raken. Kijk ook maar eens naar de plek waar je hakken het hardst slijten. Aan de zijkanten dan is er kans dat je de gewrichten fout belast. Maar voor een dagje met niet al te veel lopen en daarna voldoende herstel en rust dan is er niet zoveel aan de hand.
Kijk maar eens goed naar fotomodellen op een catwalk en op foto's. Sommige staan niet zonder reden zo stom. Dat komt door de schoenen. Die geven onvoldoende steun.
Te grote schoenen die een goed voetbed hebben en waar je voet toch redelijk in blijft zitten, kan toch prima gaan.
Het door blijven lopen met foute schoenen dat kan schade veroorzaken.
Schoenen met een hak waarbij de voet gewoon goed op de plaats blijven zitten. Dat hoeft geen probleem te zijn. De tenen moeten trouwens wel wat ruimte hebben om te voorkomen dat ze inderdaad beschadigd raken.
Het vervelende is dat de schade veroorzaakt door hoge hakken pas na jaren duidelijk wordt. In de vorm van likdoorns, slijtage aan de gewrichten etc.
Hielspoor schijnt ook voor te komen en ontstekingen in de voet, maar daar weet ik verder niet zoveel van.
Maar zoals met alles "overdaad schaadt."
Als je hakken draagt die te weinig steun geven doordat ze te groot zijn, dan hoeft dat nog geen schade te geven als je er niet teveel mee loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja dat is slecht voor je tenen omdat je voeten steeds verschuiven in de schoen zullen je nagels steeds schuren aan de binnenkant van de schoen en dan kun je last van je tenen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er helemaal vanaf hoe lang je ze aan hebt en hoeveel je er op loopt.
Een avondje kan echt geen kwaad, een hele dag met veel lopen zal wel klachten geven aan je voeten.

Toegevoegd na 26 minuten:
Klachten kunnen bestaan uit blaren door wrijving, pijn aan je tenen, last van je enkels. Maar ook pijn aan je knieën en onder rug door een verkeerde houding en krampachtig lopen omdat je schoenen niet lekker zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor klachten? :)