Hoe draag ik een colbert als ik zit?

Ik wil weten of ik nou alleen het onderste knoop "moet" openlaten of alle knopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.7K

Het beste antwoord

Volgens de officiële etiquette is het zo:
Maak de knopen van je jasje dicht zodra je gaat staan. De knoop op taillehoogte moet dan altijd worden vastgemaakt. De knoop daarboven mag ook dicht, maar dat hoeft niet. De onderste knoop wordt nooit gesloten. Je mag alle knopen losmaken als je gaat zitten.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je zit, kan je alle knopen losmaken. Als je weer gaat staan, doe je het bovenste knoopje en evt de twee bovenste knoopjes van het colbert weer dicht.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Alle knopen open en als je gaat staan in ieder geval de middelste weer dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe jij je colbert draag moet je zelf weten.

Maar zelf vind ik het prettiger en er netter uit zien als alle knopen open zijn.
Dit zit ook wat losser en als je de knopen vast doet zit alle bovenkleding zo strak rond het lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruikelijk om een colbertjasje open te dragen tijdens het zitten, want als je gaat zitten met de jas dicht is het vooral geen mooi gezicht, en het zit vrij ongemakkelijk doordat het jasje omhoog kruipt, +de meeste mannen hebben een buik/je en bij het zitten is dat soms lastig...bij het opstaan mag de middelste knoop weer dicht.